Hejsan.

Går i renoverings tankar och det som ligger väldigt risigt till just nu är vårt helt fel planerade kök. Vi har varit runt och kikat lite på olika kök.
Tyvärr har vi inte råd med ett alldeles för dyrt kök. Därför dras självklart våra ögon mot IKEA. Billigt och rätt hyfasd kvalitet för pengarna. Där emot är ikea alltid ikea så vi letar efter ett allternativ i ungefär samma pris klass. Så man har något mer att jämmföra med.

Då hittade vi ett företag som heter Lijo. De har 4 butiker i sverige (om jag inte minns fel) Har googlat lite på dem och kan nästa inte hitta något om dem. Vilket är ioförsig både posetivt och negativt. Då det är oftast de som är missnöjda som brukar ropar högst.

Därför undrar jag nu om det finns någon här som har eller vet om någon som har erfarenhet från dem.

Den erfarenheten som vi än så länge med dem har varit toppen. Jätte bra och trevligt bemötande. Bra priser + att man får nästan allt ihop monterat. Vilket är ett jätte plus. Men den stora frågan är vart är haken och hur är kvalliten?

Hej. Får passa på att önska dig välkommen då det verkar vara första gången du skriver!

Vet att Lijo kök har varit uppe tidigare på tal här i forumen.
Tex. http://www.byggahus.se/forum/koek/8443-lijo-koek.html
Har själv varit inne och tittat och man får känslan att lägga ner ett par tusenlappar till och du får mycket högre standard. Vet inte hur Liljo har för garantier men IKEA känns lättare att få ut saker på deras garanti.

Kika på epoq-kök om du vill ha ett alternativ till IKEA. De finns på Elgiganten. Har bara kikat en gång och tyckte att det var mycket bättre finish än IKEA på de målade luckorna. Inte jfrt pris ännu (ska byta kök i maj) utan bara gjort ett snabbt överslag. Sedan beror det ju på bänkskivor osv hur dyrt det blir. Stommar och luckor schyssta tycker jag iaf, dock är det leveranstid på Epoq.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.