Hej, jag såg att det ligger kvar någon mm vatten kvar i röret som.går i från golvbrunnen i duschen, är det nått problem eller kan man lita på skarvarna ?? Är ungefär 1 meter med en skarv innan den går ner . Tack
 
SBH skrev:
är det en kabin dusch?
eller är det en [länk]
Det är en vanlig dusch med en purusbrunn under klinker .
 
Men hur ser du då att det ligger nån mm kvar i röret?
 
Jag tror läckaget inte är ett jätteproblem (inga mängder vatten och utan tryck) men det är nog bakfall vilket jag antar lättare orsakar stopp. (Kan inte mycket om ämnet dock).
 
Redigerat:
Kromo skrev:
Men hur ser du då att det ligger nån mm kvar i röret?
Jag kollar in i golvbrunnen
Interiörvy av en öppen golvbrunn utan synliga blockeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ioförsig tror jag det där är ganska mycket mer än nån mm men det bör inte vara nån fara inget tryck och förhoppningsvis tätning muff i skarven
 
Staffans2000
Är rördelarna ihopsatta som dom skall, skall dom inte läcka. Dvs. var rörläggaren endast vindögd, men för övrigt kompetent och vid sunda vätskor håller skarven tätt.

Staffan
 
Hur fick du för dig att undersöka detta då?
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Om det är samma mängd vatten efter några timmar så vet du ju iaf att det inte läcker....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.