1 788 238 läst · 5 839 svar
1788k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Haha ja lite mer finsnickeri är väl det jag kommer på mest. Men det är bäst att köpa för säkerhets skull så jag har sen när ett behov uppstårDan1891 skrev:
Edit: Har en fin liten Parkside-hylla här i stugan
Redigerat:
Efter att en nyare Ryobi skruvdragare började lukta bränd elektronik och ryka lite när en längre skruv skulle bort från en trall så insåg jag att en slagskruvdragare nog är vettig att köpa in.
Så då är det ju passande att denna säljs nästa vecka.
Så då är det ju passande att denna säljs nästa vecka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
HejAdrian Tepes skrev:
Slipstenarna är fynd! Hade med ett par på
Scoutläger i veckan och de användes rätt flitigt. Dock: den gröna är felmärkt. Den är märkt 1000/6000, men vi gissar på 600/1000 efter att ha använt den och den röda 400/800.
Stenarna är stora och slits inte ner som några billiga jag råkade köpa utöver mina japanska.
Kul å höra! Tack för att du delar med digEllagård skrev:Hej
Slipstenarna är fynd! Hade med ett par på
Scoutläger i veckan och de användes rätt flitigt. Dock: den gröna är felmärkt. Den är märkt 1000/6000, men vi gissar på 600/1000 efter att ha använt den och den röda 400/800.
Stenarna är stora och slits inte ner som några billiga jag råkade köpa utöver mina japanska.
Idag råkade jag köpa stämjärn och sågkittet...samt en däckdjupsmätare och LED-lampa för 20kr/st.
Om Du har användning för en liten såg med sänkfunktion (26mm djup men utan skenstyrning) så åk och köp Lidls PTS 20-LI B2 som säljs denna vecka. Bästa köp från Lidl detta år. Jag har köpt en på morgonen och utvärderat. Skall dock åka och serva bilen just nu så återkommer med detaljer i eftermiddag. Jag har jämfört med min Bosch GKS12V-26 cirkelsåg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Finns möjligen extra sågklingor att köpa också på Lidl?P poba53 skrev:Om Du har användning för en liten såg med sänkfunktion (26mm djup men utan skenstyrning) så åk och köp Lidls PTS 20-LI B2 som säljs denna vecka. Bästa köp från Lidl detta år. Jag har köpt en på morgonen och utvärderat. Skall dock åka och serva bilen just nu så återkommer med detaljer i eftermiddag. Jag har jämfört med min Bosch GKS12V-26 cirkelsåg
[bild][bild][bild][bild]
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 570 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 570 inlägg
Är det en hårdmetallklinga i den? Skulle kanske vara nåt, håller på att klä in en altan med nån fiber-fasadskiva som är tupp att såga. Kör med DeWalt sänksåg men det sliter klingor..P poba53 skrev:Om Du har användning för en liten såg med sänkfunktion (26mm djup men utan skenstyrning) så åk och köp Lidls PTS 20-LI B2 som säljs denna vecka. Bästa köp från Lidl detta år. Jag har köpt en på morgonen och utvärderat. Skall dock åka och serva bilen just nu så återkommer med detaljer i eftermiddag. Jag har jämfört med min Bosch GKS12V-26 cirkelsåg
[bild][bild][bild][bild]
Så är det men man kan såga med linjaler om man är försiktig. Fungerar utmärkt men kanske lite långsammare. Och med liten diameter på klingan så får man justera undersidan med en multimaster efter sänksågningar från ovansidan. Sågen väger bara 1.7 kg utan batterier. Smidigt om man jobbar på stege/ställning med ytterpaneljobb på platsnimhed skrev:
Jag har bestämt för mig att den tidigare har sålts med tillhörande skena/skenor, men jag kanske minns fel?P poba53 skrev:Så är det men man kan såga med linjaler om man är försiktig. Fungerar utmärkt men kanske lite långsammare. Och med liten diameter på klingan så får man justera undersidan med en multimaster efter sänksågningar från ovansidan. Sågen väger bara 1.7 kg utan batterier. Smidigt om man jobbar på stege/ställning med ytterpaneljobb på plats