2 055 619 läst ·
6 465 svar
2056k läst
6,5k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 382 inlägg
Är det någon har koll på om Lidl's finborrslip (Dremel-kopia) är något att ha för 299 kr? Har varit sugen på att köpa någon enkel variant men inte riktigt kommit till skott.
Dom har dessutom massor av tillbehör till kalaspris (om man jämför med Dremel etc. i.a.f.)
Dom har dessutom massor av tillbehör till kalaspris (om man jämför med Dremel etc. i.a.f.)
Jag har tvåB Bästerortarn skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 382 inlägg
Det tolkar jag som att det kan vara en vettig första maskin innan jag vet hur mycket användning jag kommer få för den.Humulus skrev:
Jag har två(Köpte en extra när det var rea på ett återlämmningsex). Tycker den funkar bra i förhållande till sitt pris. Lite "tjock" kanske. och har sett klagomål på nätet på lagerinfästningen, men tycker mina är ok för det priset. Det ryktas om en ny, Pro-modell, med borstlös motor. Men när den kommer och vilka tillbehör och pris är ju okänt. Den ska ha löstagbart batteri, men jag tyckte att hastighetsregleringen på Pro-modellen är ett riktigt nedköp!
Men som den noob jag är ....... Vad är lagerinfästning? Och hur kan du veta att hastighetsregleringen på en maskin som det bara ryktas om är ett nedköp? 🤔
Lagerinfästningen är där kullagret(lagren) sitter i plasten runt den roterande axeln som går ut, skulle nog bli ett vålsamt vobblande annars.B Bästerortarn skrev:
Någon influencer på YT hade fått något testexemplar i förväg. (har tyvärr inte kvar länken). Men den blir nog betydligt dyrare är min gissning, och frågan är hur viktigt det är med tex borstlös motor för en sällananvändare. Skillnade i hastighetsregleringen var att på den som säljs nu så är det en ratt som man ställer steglöst genom att vrida på den. Den nya Pro-modellen hade "Digital" reglering med knappar, ett hack i taget.
Massa godsaker nästa vecka.. 40V bjässevinkelslip, kompakt mutterdragare, sänksåg, kombihammare, överhandsfräs m.m… 🙂
Det extra utrymmet på skyddsburen på vinkelslipen tycker jag skvallrar om att det är på gång 12Ah batterier! 🤤
Det extra utrymmet på skyddsburen på vinkelslipen tycker jag skvallrar om att det är på gång 12Ah batterier! 🤤
Typiskt...V Vardagsrum skrev:
Var hittade du den förtjusande kupongen?
Jag köpte mutterknackare med 4Ah batteri och laddare förre året. Var nöjd med den, men batteriet gick sönder nu, och jag fick lämna in allt och få pengerna tillbaka eftersom batteriet inte fanns på lager i butiken 🙁 Är den nya kompakta knackaren en komplatt sats eller enbart maskin ?