2 126 560 läst ·
6 767 svar
2127k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 672 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 672 inlägg
Ta bara en liten stund och bara kort försök fundera på nån anledning till att en IP54 LED-lampa bara skulle användas utomhus. Kommer du på nåt? Ta sen och berätta för alla exakt hur en märkning av en nätansluten produkt som bara får användas utomhus ser ut.useless skrev:
Det är väl på grund av att ingen förstår detta frågan diskuteras.F fsn skrev:
Nej inte när det gäller en arbetsbelysning. Vore det en annan produkt kunde man exempelvis tänka sig att den producerade ohälsosamma "avgaser" och därför var olämplig att använda inomhus.F fsn skrev:
Även på den tyska sidan är de tydliga med "Nur für den Außengebrauch" så det är inte bara en översättningsmiss så visst blir man lite nyfiken på varför de skriver som de gör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men jag tycker naturligtvis som alla andra att lyser den lämpligt för ett inomhusarbete kan man naturligtvis använda den inomhus alldeles oavsett vad det står, men visst undrar man...
Jag har legat vaken hela natten och försökt komma på något, men inte lyckats...F fsn skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 672 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 672 inlägg
Samma här. Jag kommer att (mot mina principer) köpa en lampa idag. Lidl har (tillfälligt?) en trevlig Tonic för min obligatoriska, dagliga GT så jag skall ändå dit och bunkra. Sen så kommer jag att försumma mitt jobb hela dagen och istället ha lampan på inomhus hela dagen. Kanske att jag kör den en sväng i IP-riggen med.useless skrev:
Vilken Tonic tänker du på?F fsn skrev:Samma här. Jag kommer att (mot mina principer) köpa en lampa idag. Lidl har (tillfälligt?) en trevlig Tonic för min obligatoriska, dagliga GT så jag skall ändå dit och bunkra. Sen så kommer jag att försumma mitt jobb hela dagen och istället ha lampan på inomhus hela dagen. Kanske att jag kör den en sväng i IP-riggen med.
Den formuleringen får ju även mig att fundera, först kändes det ju som en miss, men då borde det ju inte vara även på tyska. Kan det ha med godkännanden att göra? Att den inte uppfyller brandkrav inomhus? (Giftiga rökgaser?) Eller home/office EMC-krav? Eller något åt det hållet? Vore det brand borde den väl dock knappt få förvaras inne... men kanske är det bara nyttjande som specificeras i standarderna?