lsoderlund lsoderlund skrev:
Mutterknack som enligt tester på bland annat youtube överraskar mot konkurrenterna.

Kommer inte använda till hjulbultar, utan till att dra och framförallt dra loss bultar i samband med bilrenovering och annat.
För 799kr så var det inte mycket att orda om.
Har du hunnit testa den ännu?
Om så, var du nöjd?
Funderar på att köra inom o kolla om det finns någon kvar. Jag kommer att använda den till hjulmuttrar införts hand, men även till annat skruvande.

Är det någon annan som testat den så får ni gärna ge en liten kort recension här.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hoppas den är bra.
Orkade inte vänta, så jag köpte en jag med.
Återstår att se om den är något att ha.
 
Köpte mutterknacken till slut, mest för att jag ska sluta fundera på det varje år den kommer :cool:
1. Hur ska låsningen av hylsorna fungera? Det är ju ett hål i krafthylsan och genomgående i axeln.
2. Är det nån som hittat en billig adapter 1/2" till bitshållare?
Typ:
Svart mutterknackare med strukturerad yta och synligt hål för låsning av hylsor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1: Det är väl en fjäderbelastad kula i tappen, som ska hamna i hålet i hylsan?
2: Du kan få en av mig, fick med en till min Ryobi-knackare. Kommer aldrig att använda den.
 
  • Gilla
henq
  • Laddar…
Nej, det finns ingen fjäderbelastad kula i tappen. Trodde det var fel på min, men dom saknar det
 
  • Gilla
Mike N
  • Laddar…
Ok, då vet jag inte hur det är tänkt att funka. Sitter hylsan fast hjälpligt?
 
Hylsorna sitter fast hyffsat ändå - men man undrar ju Varför dom inte satt dit någon kula..
 
henq henq skrev:
Köpte mutterknacken till slut, mest för att jag ska sluta fundera på det varje år den kommer :cool:
1. Hur ska låsningen av hylsorna fungera? Det är ju ett hål i krafthylsan och genomgående i axeln.
2. Är det nån som hittat en billig adapter 1/2" till bitshållare?
Typ:
[bild]
Vad anser du vara billigt? DeWalts kostar 150kr på bauhaus
 
Är det någon som köpt en sådan här, om den här sålts tidigare, och kan ge en recension? Parkside batteridriven finborrslip med tillbehör visas på en vit bakgrund, priset 249 SEK anges.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
f_s_81
  • Laddar…
Sitter det inte en o-ring i nosen på tappen som skall få hylsan att sitta kvar? Ser så ut på bilden.
 
K knipo skrev:
Har du hunnit testa den ännu?
Om så, var du nöjd?
Funderar på att köra inom o kolla om det finns någon kvar. Jag kommer att använda den till hjulmuttrar införts hand, men även till annat skruvande.

Är det någon annan som testat den så får ni gärna ge en liten kort recension här.

Testat och den fungerar överlag bra. Mest dragit loss saker hittills, och den har inte skadat varken bult eller gänga.

En granne fick låna den häromdagen också då han skulle byta till sommardäck och hans sladd-drivna biltemaknack inte orkade. Det gjorde däremot denna.

Skippa de medföljande hylsorna om du ska dra åt hjulbultar. Köp riktiga sådana som är hårdare i godset. De medföljande flexar lite.
 
Jag köpte en sådan för ett par år sedan.
Till det jag har haft den till fungerar den helt ok.
Jag har slipat o borrat smådetaljer i plast som skall lagas.
Den är inte den starkaste maskinen, men den är väl å andra sidan mest tänkt till att användas för finlir.
För de pengarna tycker jag att den är helt ok. Använder den mer än den med sladd.
 
  • Gilla
Hjulvridarn
  • Laddar…
H Hjulvridarn skrev:
Är det någon som köpt en sådan här, om den här sålts tidigare, och kan ge en recension?[bild]
Fungerar väl helt ok för priset. Synd att det är ett fast monterat batteri dock.
 
  • Gilla
Hjulvridarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.