Byggahus.se

Lidl verktyg denna vecka.

1. H
    Medlem Nivå 2
    Våran lokala fiskeaffär har en gammal märkmaskin med röda lappar så man kan välja själv vilket reapris man fått :)

2. K
    Hobbysnickare Nivå 2
    En annan erkände för frugan om inköpet, hade inte så mycket att svetsa nu men lyckades allt svetsa ihop en gammal IKEA-sax på första försöket :crysmile:

3. Immobil
    Medlem · Nivå 17
    Blev inte saxen värdelös då?

• Laddar…
  4. A
    Medlem · Nivå 7
    Det är mer antal maskiner som jag har problem med när det gäller nivå på WAL... Var ju Festooljunkie för typ 10 år sedan och då var jag bättre på hantera WAL nivån.

5. M
    Medlem Nivå 3

Om det är vaxoljan som ni diskuterar så rekommenderas generellt inte vaxolja att ha utomhus, pga. eventuell frost. Vax mår inte så bra av minusgrader. Det brukat iallafall nämnas att det är det som är anledningen.
    Varför deras vaxolja inte ska användas på just diskbänkar pga. vatten låter märkligt. Det är ju just det som en vaxolja är bra för

6. M
    Medlem Nivå 3
    Raksliparna var igår nedsatta med 30%, 139 kr kostar de nu. Prisvärt. Jag har redan en sedan tidigare, men kunde inte låta bli att köpa en till.
    Har använt rakslipen en hel del, den började låta riktigt skumt för ett tag sedan när jag körde hårt med en tygputsrondell, luktade lite bränt också. Men jag la undan maskinen utomhus under tak och efter en vecka testade jag den igen, och har nu använt den i minst 1 timme, utan att den låtit eller luktat bränt.
    Men kommer inte köra lika hårt med den i fortsättningen iallafall. Och nu har jag två

7. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 19
    Vilka är dessa? Måste missat något. Har någon en länk eller en bild?

• Laddar…
  8. M
    Medlem Nivå 3

Googla ”parkside rakslip” så ser du bilder på hur de ser ut. Var med i reklamen förra veckan. Rakslip för 6mm-prylar.

• Laddar…
  9. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 19
    Denna?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Screenshot from 2020-01-14 13-22-06.png

En lite större dremelkopia alltså?

10. C
    Medlem · Nivå 14
    Yes. Det är mer en lillebror till tryckluft och eldriva slipar från mer namnkunniga tillverkare. 6mm skaft för olika typer av hårdmetallskär och sliphuvud. Proffsgrejerna brukar vara lite högre effekt och bättre lagring så de tål mer belastning. Perfekt för att slipa metall på olika sätt.

• Laddar…
  11. nimhed
    Medlem · Nivå 12
    Jag tror jag har lidls tryckluftsslip hemma, men har aldrig använt den.

• Laddar…
  12. Lime113
    Medlem Nivå 11
  13. Lime113
    Medlem Nivå 11
    Denna?

https://www.lidl.de/de/parkside-akk...?fromRecommendation=true&scenario=top_selling

14. nimhed
    Medlem · Nivå 12
    Hur tycker du vridhylsan fungerar?

15. Kim Gyllenhorn
    Medlem · Nivå 5
    Om man sätter en sån där i slagskruvdragaren och sätter på en hylsa, har man ett alternativ till en mutterknack då eller en trasig slagskruvdragare?

• Laddar…