Byggahus.se
A anis16 skrev:
Sssh..nu gäller det att smuggla in den i garaget när jag kommer hem...
En annan erkände för frugan om inköpet, hade inte så mycket att svetsa nu men lyckades allt svetsa ihop en gammal IKEA-sax på första försöket :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Blev inte saxen värdelös då?
 
  • Haha
  • Gilla
Nybörjare66 och 2 till
  • Laddar…
H Highbeam skrev:
Våran lokala fiskeaffär har en gammal märkmaskin med röda lappar så man kan välja själv vilket reapris man fått :)
Det är mer antal maskiner som jag har problem med när det gäller nivå på WAL... Var ju Festooljunkie för typ 10 år sedan och då var jag bättre på hantera WAL nivån.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
På samma sätt, antog jag.

Så tänkte i alla fall jag, jag köpte ju en burk och har i tankarna bl.a. ett utebord.

Men nu kollar jag på burken, och ser att det ej rekommenderas för köksbänkar pga frekvent vattenpåverkan, då låter det ju dåligt för utomhusmöbler ... :thinking: :sweat: :(

Om det är vaxoljan som ni diskuterar så rekommenderas generellt inte vaxolja att ha utomhus, pga. eventuell frost. Vax mår inte så bra av minusgrader. Det brukat iallafall nämnas att det är det som är anledningen.
Varför deras vaxolja inte ska användas på just diskbänkar pga. vatten låter märkligt. Det är ju just det som en vaxolja är bra för
 
Raksliparna var igår nedsatta med 30%, 139 kr kostar de nu. Prisvärt. Jag har redan en sedan tidigare, men kunde inte låta bli att köpa en till.
Har använt rakslipen en hel del, den började låta riktigt skumt för ett tag sedan när jag körde hårt med en tygputsrondell, luktade lite bränt också. Men jag la undan maskinen utomhus under tak och efter en vecka testade jag den igen, och har nu använt den i minst 1 timme, utan att den låtit eller luktat bränt.
Men kommer inte köra lika hårt med den i fortsättningen iallafall. Och nu har jag två
 
M Mårten Svemark skrev:
Raksliparna var igår nedsatta med 30%, 139 kr kostar de nu.
Vilka är dessa? Måste missat något. Har någon en länk eller en bild?
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka är dessa? Måste missat något. Har någon en länk eller en bild?

Googla ”parkside rakslip” så ser du bilder på hur de ser ut. Var med i reklamen förra veckan. Rakslip för 6mm-prylar.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
M Mårten Svemark skrev:
Googla ”parkside rakslip” så ser du bilder på hur de ser ut. Var med i reklamen förra veckan. Rakslip för 6mm-prylar.
Denna?
En roterande multiverktyg liknande en Dremel, med tillhörande skiftnyckel på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En lite större dremelkopia alltså?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Denna?
[bild]

En lite större dremelkopia alltså?
Yes. Det är mer en lillebror till tryckluft och eldriva slipar från mer namnkunniga tillverkare. 6mm skaft för olika typer av hårdmetallskär och sliphuvud. Proffsgrejerna brukar vara lite högre effekt och bättre lagring så de tål mer belastning. Perfekt för att slipa metall på olika sätt.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Jag tror jag har lidls tryckluftsslip hemma, men har aldrig använt den.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
15 cm bitshållare för 30 kr verkar helt ok.
Bitshållare och fyrkantsadaptersats med tre olika storlekar och en 15 cm bitshållare, prissatt till 29.90 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
15 cm lång Parkside bitshållare i förpackning på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
15 cm lång bitshållare på trägolv, svart handtag och metallstång med bits monterat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Informationsetikett för 15 cm bitshållare med snabblås och vridhylsa i svensk och polsk text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Mårten Svemark skrev:
Raksliparna var igår nedsatta med 30%, 139 kr kostar de nu. Prisvärt. Jag har redan en sedan tidigare, men kunde inte låta bli att köpa en till.
Har använt rakslipen en hel del, den började låta riktigt skumt för ett tag sedan när jag körde hårt med en tygputsrondell, luktade lite bränt också. Men jag la undan maskinen utomhus under tak och efter en vecka testade jag den igen, och har nu använt den i minst 1 timme, utan att den låtit eller luktat bränt.
Men kommer inte köra lika hårt med den i fortsättningen iallafall. Och nu har jag två
Denna?

https://www.lidl.de/de/parkside-akk...?fromRecommendation=true&scenario=top_selling
 
Hur tycker du vridhylsan fungerar?
 
Lime113 Lime113 skrev:
[bild]
Om man sätter en sån där i slagskruvdragaren och sätter på en hylsa, har man ett alternativ till en mutterknack då eller en trasig slagskruvdragare?
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Rickard.
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Om man sätter en sån där i slagskruvdragaren och sätter på en hylsa, har man ett alternativ till en mutterknack då eller en trasig slagskruvdragare?
Nja det är adaptern som går sönder först, går igenom ett par stycken varje år men det är värt för mig att slippa ett extra verktyg.

En slagskruvdragare är svag jämfört med en mutterknack men det duger till en del jobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.