Det är modellen med en plastbehållare i kylskåpsdelen, som man lyfter ut och fyller på. Köpte skåpet Juli 19, för några dagar sedan så kom inget vatten, och nu ingen is heller.

Jag antar (men vet inte) att det låg väl en viss mängd isbitar i dörren som redan hunnit ”tillverkas”, men efter att vattnet slutat komma fram så har skåpet inte kunnat tillverka mera is, och nu är den isen som redan var där, slut.

Det finns gott om vatten i behållaren. Det låter som att skåpet, vad jag uppfattar det som, försöker pumpa ibland, så har det ju varit hela tiden att det gör lite då och då, men nu verkar det alltså inte gå längre.

Tacksam för hjälp
 
Goldstar
 
Byt vattenventilen på baksidan!
 
OK, tack, törs jag göra det själv? Det kanske inte är svårt?

Känns tråkigt att något sådant ska behövas visserligen, när det bara är tre år gammalt.
 
Ja, det är relativt simpelt att göra själv.
 
Det låter bra :) Vill du förklara lite hur du kom fram till att det är felet? Blir den så sliten eller hur funkar det? Har inte alls använt denna funktion mycket tycker jag, under de här tre åren, det kanske jag skulle ha nämnt i trådstarten. Men det kanske ändå är vad man får räkna med :(
 
Om du försöker ta vatten. Hör du en pump/ventil jobba då?
 
Ja, det låter där på baksidan, kommer några enstaka droppar till slut men inte mer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.