Hejsan
Någon som vet vars man kan hitta listan över felkoder på LG GR-L207QLSK?
köpte nämligen skåpet med problemet att frysdelen inte kyler nog bra, men att kyldelen fungerar utan problem!
Nu har jag kört skåpet ett tag och allting verkar fungera, men plötsligt några timmar senare så slockna hela panelen utom inställningen för frysen.. vars alla fem streck börjat lysa (hade den tidigare inställd på mitten)
kan detta vara en felkod?! (5 streck och resterande lampor släckta)
Panelen jag behöver felkoder på:
Modell:
vet faktiskt inte om den slutade fungera.. utan drog bara ut och in strömkabeln, så hoppa panelen igång!
Någon som vet vars man kan hitta listan över felkoder på LG GR-L207QLSK?
köpte nämligen skåpet med problemet att frysdelen inte kyler nog bra, men att kyldelen fungerar utan problem!
Nu har jag kört skåpet ett tag och allting verkar fungera, men plötsligt några timmar senare så slockna hela panelen utom inställningen för frysen.. vars alla fem streck börjat lysa (hade den tidigare inställd på mitten)
kan detta vara en felkod?! (5 streck och resterande lampor släckta)
Panelen jag behöver felkoder på:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modell:
Logga in
Skapa konto
vet faktiskt inte om den slutade fungera.. utan drog bara ut och in strömkabeln, så hoppa panelen igång!
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
jag har ännu inte själv upplevt att frysen inte funkar och den står just nu på -19/20
men däremot hade displayen dött igen nu på morgonen och reagerar inte på knapptryckning? hördes bara signaler från knapparna men allt var bara svart..
har redan rengjort den innan den tog i bruk, fläkten vid kompresson fungerar och fläkten som går igång vid stängd dörr fungerar
men som sagt har jag inte ännu märkt att nånting skulle slutat fungera utom displayen?! som återhämtar sig efter att strömsladden blivit ur och intryckt igen
men däremot hade displayen dött igen nu på morgonen och reagerar inte på knapptryckning? hördes bara signaler från knapparna men allt var bara svart..
har redan rengjort den innan den tog i bruk, fläkten vid kompresson fungerar och fläkten som går igång vid stängd dörr fungerar
men som sagt har jag inte ännu märkt att nånting skulle slutat fungera utom displayen?! som återhämtar sig efter att strömsladden blivit ur och intryckt igen
Det verkar som att hela skåpet (frys/kyl) slår av sig eller går i felsäkertläge efter ~4-6 timmar och samtidigt så slutar panelen att fungera..
temperaturen börja sjunk när panelen gjorde såhär, samt att fläktarna och kompressorn hade stannat:
efter omstart så funka allt igen?
(kompressor, fläktar och panel m.m):
Edit:
hittade detta schema bakom kretskorts plåten
verkar som att jag har problemet nr 5 på bilden ovan, Failed Defrosting?
temperaturen börja sjunk när panelen gjorde såhär, samt att fläktarna och kompressorn hade stannat:
efter omstart så funka allt igen?
(kompressor, fläktar och panel m.m):
Edit:
hittade detta schema bakom kretskorts plåten
Logga in
Skapa konto
verkar som att jag har problemet nr 5 på bilden ovan, Failed Defrosting?
Redigerat:
Avfrostningselementet visade:
Säkringen visade:
däremot gav säkringen inge utslag på kontinuitet:
så misstänker att säkringen brunnit?!
sen så gav inte avfrostningsgivare varken utslag på ohm/kontinuitet!
men den har väl on/off vid en viss temperatur? (kylskåpet har varit igång innan skruvandet börja)
Har iallafall beställt ny avfrostningsgivare med säkring:
http://lgdelar.se/vitvaror-tillbehor/kyl-frys/6615jb2002r-controller-assembly/
Logga in
Skapa konto
Säkringen visade:
Logga in
Skapa konto
däremot gav säkringen inge utslag på kontinuitet:
Logga in
Skapa konto
så misstänker att säkringen brunnit?!
sen så gav inte avfrostningsgivare varken utslag på ohm/kontinuitet!
men den har väl on/off vid en viss temperatur? (kylskåpet har varit igång innan skruvandet börja)
Har iallafall beställt ny avfrostningsgivare med säkring:
http://lgdelar.se/vitvaror-tillbehor/kyl-frys/6615jb2002r-controller-assembly/
skrev lite galet, dom två bilderna längst ner är mätningen utav sensorn och det var säkringen som varken gav utslag på ohm/kontinuitet
Trots felkoden så har skåpet gått en hel vecka utan problem, så misstänker att den tidigare bara fastnat i defrost-läget? eller att jag kanske var lite snabb att dra ut strömkontakten..
Men nu är nya säkringen samt sensorn monterad och skåpet visar inga felkoder!
Tack för hjälpen
Men nu är nya säkringen samt sensorn monterad och skåpet visar inga felkoder!
Tack för hjälpen
Hej
Jag har samma kyl&frys och det samlades is på botten under nedersta lådan.Jag har rensat isen och avvaktade lite.Det blev likadant och kom lite vatten också under frysen från dörr listen?
Någon annan som har fått samma problem?
Jag har samma kyl&frys och det samlades is på botten under nedersta lådan.Jag har rensat isen och avvaktade lite.Det blev likadant och kom lite vatten också under frysen från dörr listen?
Någon annan som har fått samma problem?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden