TFAB skrev:
Hejsan,

I våras kontaktade vi 10-talet estniska husleverantör angående vårt nybygge och bad om prisuppgifter enligt våra ritningar. Valet föll slutligen på ett företaget som dels hade ett väldigt attraktivt pris men också pga. deras trevliga bemötandet och professionella intryck. Nu är prefab-huset färdigställt utvändigt och det invändiga arbetet är i full gång och hittills har vi inga egentliga anmärkningar, vid ett tillfälle fanns inte ett visst material med i leveransen men de löste det väldigt smidigt och det leverades tre dagar senare.

Så vi är oerhört nöjda med husleverantören och skulle verkligen rekommendera de för er som vill ha ett hus med hög standard, som vi fått bekräftat av flertalet yrkesmän, men till ett mycket lägre pris.

Kontakta mig så skickar jag gladeligen deras kontaktuppgifter och bilder på vårt fina hus!
Vänliga hälsningar,
Johanna
Nu har jag läst ovanstående inlägg tre gånger ikväll, och det börjar lukta lite.. skall vi säga misstänkt?

Vad sägs om att tala om vad företaget heter och vara öppen med annonserandet istället för att försöka ragga kunder genom att utge sig för något annat än en säljare?

T
Hejsan timmelstad,
Vi är enbart konsumenter till företaget i fråga, och har inget egenintresse förutom att vi gärna lägger ett gott ord för de till folk som funderar på att bygga nytt, som tack för ett välfungerande samarbete såhär långt!
mvh/Johanna

Och vad sägs om att visa oss alla några bilder?

TFAB skrev:
Hejsan timmelstad,
Vi är enbart konsumenter till företaget i fråga, och har inget egenintresse förutom att vi gärna lägger ett gott ord för de till folk som funderar på att bygga nytt, som tack för ett välfungerande samarbete såhär långt!
mvh/Johanna
Och vad står TFAB för då, om man får fråga, "Johanna"?

Och om man nu vill lägga ett gott ord för någon, förstår jag inte varför man inte gör det publikt så "alla" kan se det?

T
TFAB är en förkortning för mycket, otursamt att jag valde det namnet, och jag hoppas verkligen att det inte missgynnar/felexponerar företagen det gäller, det var endast en personlig "kod" jag valde att stå som här i forumet...

Hoppas verkligen detta forum och tråd kan fortsätta hålla hög klass vad gäller byggrelaterade ämnen och inte gå iväg på onödiga(?) sidospår, även fast det behövs alerta läsare(!). Jag är ledsen om jag verkat suspekt, det var inte min intention.

Vad gäller företagets kontaktinfo vill jag inte bara lägga upp den sådär, då jag ej berättat för de att jag tänkt forum:a om dem..Hoppas ni förstår vad jag menar!
Det gäller fortfarande att husbygget håller på att bli riktigt bra! och jag har kontaktinfo om ngn är intresserad ;)

mvh/Johanna

Kan vi kanske ändå se fram emot några bilder här på "öppna marknaden"?

Jag tycker inte det är ett onödigt sidospår att ifrågasätta referenser utan substans. Eftersom du bara har gott att säga om dom förstår jag inte alls varför det skulle vara ett problem att tala om vilket företag det rör sig om.

Du har hittills bara uppvisat en bra förmåga när det gäller att undvika raka svar. Väcker mer misstanke hos mig.

Jag tycker att du bör gå igenom och skriva ner hur ni vill ha. Sammanställer det till en leveransbeskrivning, skickar sedan ut det till olika leverantörer. Det finns leverantör som inte ha totalentreprenad men kan tänka sig att ta det pga de vill komma in på den lokala marknaden. I vårt fall tog vi fram ritningen med vårt arkitekt och jag skrev sedan en 30-sidor leveransbeskrivning och skickade ut det 10 tal olika leverantörer. Vallsjöhus har inte totalentreprenad men de ville så gärna komma in i Växjö och erbjöd oss totalentreprenad.

Vi valde till sist en lokal byggfirma med totalentreprenad, kostar lite mer än vad Vallsjöhus eller Mjöbäcksvilla men det var värt varenda krona. Vi kunde t.ex. höja takhöjden med 20cm veckan innan de reste reglarna utan att det kostar extra t.ex. Tittar inte bara på husleverantörer, kollar gärna med de lokala byggfirmor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.