Hej forumet

Jag beställde varor med montering tidigare i höst; värmepump, fönster, solpaneler. Nu har bolaget gått i konkurs.
Kan jag häva beställningen?
-inga pengar har betalats
-ingenting har levererats
-vissa varor är redan försenade mot utlovad leveranstid

Jag vill gärna ha produkterna till det priset vi kom överens om, men samtidigt vill jag inte att detta går i långbänk utan det måste rulla på nu vilket jag är orolig för att det inte kommer att göra.
Hur ska jag agera mot konkursförvaltaren för att göra det rätt och riktigt?

Tack på förhand!
 
harry73
Nja, går företaget i konkurs, förlorar du din reklamationsrätt. Så det skulle inte vara bra, men säljs hela konkursboet, kan det ju bli bra i alla fall.
Ring konkursförvaltaren och diskutera om ni gemensamt kan säga upp avtalet. Men var försiktigt med att säga upp det ensidigt. Det kan kosta pengar.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.