Nja, går företaget i konkurs, förlorar du din reklamationsrätt. Så det skulle inte vara bra, men säljs hela konkursboet, kan det ju bli bra i alla fall.
Ring konkursförvaltaren och diskutera om ni gemensamt kan säga upp avtalet. Men var försiktigt med att säga upp det ensidigt. Det kan kosta pengar.