Hej
Har beställt en duschdörr från en större onlinebutik, blev lovad leverans den 14/10 -09

Den 14de ringde chauffören och frågade om jag var på plats( det var jag inte men hade ett ombud) dock så var han 4mil från leveransadressen...
Det finns 2 gator med samma namn men med olika postnr... Firman hade fått korrekta uppgifter av mig

Kontaktade firman via epost och sms den 15, den jag hade kontakt med hade en ganska tråkig ton mot mig, sa att jag hade bytt leveransadress osv, det hade jag inte!

Efter några sms så fick jag till svar OK DÅ LEVERAR VI TILL XXX I MORGON

Jag skickade återigen rätt adress och postnr och tackade. Idag 16de ringde samma chaufför och frågade om jag skulle ha dörren ändå (till fel ställe) förklarade att det fanns fler adresser men med olika postnr... då skulle han ta den med till åkeriet igen..

Pratade återigen med onlinbutiken den här gången på tel, han sa att eftersom jag bodde i skogen så kunde dom inte leverera förrens den 20.. bad inte om ursäkt att det blivit fel utan skyllde ifrån sig på olika andra firmor...

Kan man kräva någon kompensation? jag anser att vi ingått ett avtal 2ggr som han brutit båda gångerna.. dörren är även förskottsbetald

En riktig ursäkt är väl det minsta man kan kräva?

Jag tycker inte det är rimligt att få något mer än en ursäkt, och då från de på speditionsfirma som inte kan planera rätt sak till rätt adress.

D
Håller med MH. Online-butiken har väl inte speciellt stort ansvar i vad som har hänt. De är väl lika drabbade som du som kund är. Det är leveransföretaget som har gjort bort sig och levererat till fel ställe. Tycker dock att online-butiken borde reklamera frakten hos sin speditör och sedan skicka vidare ev. kompensation från speditören till kunden.

Tyvärr så är många online-butiker obenägna att reklamera dåligt gjorda speditions-uppdrag . Kanske tycker de att det är för mycket besvär eller kanske de tycker att det tar på relationerna mot speditören?

Har ett flertal gånger råkat ut för att försändelser från DustinHome inte har levererats korrekt av Posten och begärt att de skall reklamera försändelsen, men de totalvägrar alltid.

Kan hålla med er, dock tycker jag att om man har strulat till det oavsett om det beror på fraktbolaget eller inte så kan man åtminstonde ha en trevlig ton och beklaga det inträffade, hade dom gjort det hade jag inte brytt mig

Ska maila och be dom reklamera frakten och kräva tillbaka min frakt, dom kan skicka ev. nästa lev. fraktfritt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.