Sweli, ang om priserna inkluderar grunden så är nog svaret ja.
Lite svårt att flytta in om grunden saknas och jag köpt nyckelfärdigt ;D
Det vore lite fräckt minst sagt.
Vårat hus nyckelfärdigt landade på typ samma pris, 2-plan 164kvm, som de angav i artikeln.
Lite svårt att flytta in om grunden saknas och jag köpt nyckelfärdigt ;D
Det vore lite fräckt minst sagt.
Vårat hus nyckelfärdigt landade på typ samma pris, 2-plan 164kvm, som de angav i artikeln.
Jag är också galen i planlösningar
Kan inte låta bli...såhär kan de lexempelvis åta i huvet på mej...hmmm om man flyttade toadörren till andra sidan så skulle det bli rymligare i hallen....hmmm om inte vardagsrummets fönster var placerade...bl a bla bl a. Ibland blir det bara för jobbigt man hinner knappt umgås med folk utan att kolla deras planlösningars fel :-/ hmmm..om spisen var vänd åt det hållet så skulle värdinnan sett att grytan kokar över nu.. 
Precis på pricken så 
Det börjar bli en yrkesskada nästan, jag menar det är ju ett heltidsjobb att bygga hus, så det måste ju klassas som mitt tredje yrke! ;D
Lill, du har inte funderat att bli arkitekt på riktigt?
det har jag. Vore ju kul att kunna livnära sig på sin yrkesskada lixom
Det börjar bli en yrkesskada nästan, jag menar det är ju ett heltidsjobb att bygga hus, så det måste ju klassas som mitt tredje yrke! ;D
Lill, du har inte funderat att bli arkitekt på riktigt?
det har jag. Vore ju kul att kunna livnära sig på sin yrkesskada lixom
Vaaaa fick du köpa bilagan för 5 spänn >emyran skrev:Så. Nu har jag köpt bilagan för 5kr. Tack kiosken.
Det var lite kul läsning. Jag älskar att titta på planlösningar.
Den där betygsättningen skulle jag oxå kunna göra, behöver man vara arkitekt för det?
Speciellt när ena arkitekten tyckte första husets entre var trång, arkitekt nr 2 benämner samma hall som generös ???
Skämt åsido, bilagan var värd 5kr tveksamt med 13kr
Njaa det som är kul ska man inte jobba medemyran skrev:
Lill! Det är ju en bra början. 
Fortsätt träna.
Om jag inte minns fel så gällde min första prutning en musikkassett (av urusel kvalite med kopierat omslag) på Cypern nångång på åttiotalet. ;D
Billigt blev det. Fast värdelös kvalité. Så det var ingen bra affär
Övning ger färdighet som omsagt. Senaste prutningen gällde bottenräntan. Resultat på det kommer imorgon

Fortsätt träna.
Om jag inte minns fel så gällde min första prutning en musikkassett (av urusel kvalite med kopierat omslag) på Cypern nångång på åttiotalet. ;D
Billigt blev det. Fast värdelös kvalité. Så det var ingen bra affär
Övning ger färdighet som omsagt. Senaste prutningen gällde bottenräntan. Resultat på det kommer imorgon
Jag lovar återkomma 
Skämt åsido, egentligen är det bra att vara lite fräck och VÅGA fråga. Oavsett det gäller t-shirten i Thailand, mängdrabatt när man köper lite mer, hantverkare eller som nu räntan på banken.
Det sämsta som kan hända är att det blir ett nej.
Om det går vägen kommer den underbara känslan(rödvinet du vet
Såhär i efterhand skulle det kännas lite dumt om vi inte försökte pruta på ovanstående eftersom det gått vägen
Skämt åsido, egentligen är det bra att vara lite fräck och VÅGA fråga. Oavsett det gäller t-shirten i Thailand, mängdrabatt när man köper lite mer, hantverkare eller som nu räntan på banken.
Det sämsta som kan hända är att det blir ett nej.
Om det går vägen kommer den underbara känslan(rödvinet du vet
Såhär i efterhand skulle det kännas lite dumt om vi inte försökte pruta på ovanstående eftersom det gått vägen