Sweli, ang om priserna inkluderar grunden så är nog svaret ja.

Lite svårt att flytta in om grunden saknas och jag köpt nyckelfärdigt ;D
Det vore lite fräckt minst sagt.

Vårat hus nyckelfärdigt landade på typ samma pris, 2-plan 164kvm, som de angav i artikeln.
 
Jag är också galen i planlösningar :) Kan inte låta bli...såhär kan de lexempelvis åta i huvet på mej...hmmm om man flyttade toadörren till andra sidan så skulle det bli rymligare i hallen....hmmm om inte vardagsrummets fönster var placerade...bl a bla bl a. Ibland blir det bara för jobbigt man hinner knappt umgås med folk utan att kolla deras planlösningars fel :-/ hmmm..om spisen var vänd åt det hållet så skulle värdinnan sett att grytan kokar över nu.. ;)
 
Precis på pricken så ;)

Det börjar bli en yrkesskada nästan, jag menar det är ju ett heltidsjobb att bygga hus, så det måste ju klassas som mitt tredje yrke! ;D

Lill, du har inte funderat att bli arkitekt på riktigt?
det har jag. Vore ju kul att kunna livnära sig på sin yrkesskada lixom ;)
 
emyran skrev:
Så. Nu har jag köpt bilagan för 5kr. Tack kiosken. :D

Det var lite kul läsning. Jag älskar att titta på planlösningar.

Den där betygsättningen skulle jag oxå kunna göra, behöver man vara arkitekt för det?  ;)
Speciellt när ena arkitekten tyckte första husets entre var trång, arkitekt nr 2 benämner samma hall som generös  ???

Skämt åsido, bilagan var värd 5kr  tveksamt med 13kr
Vaaaa fick du köpa bilagan för 5 spänn >:( Nä nu går skam på torra land ;D ;D
 
Jajjemän, du kanske kan häva köpet ;D

Kontakta Sverker och konkurrensverket.

Prutning ingår numera i min vardag. DET lär man sig när man bygger hus ;D
 
emyran skrev:
Precis på pricken så  ;)

Det börjar bli en yrkesskada nästan, jag menar det är ju ett heltidsjobb att bygga hus, så det måste ju klassas som mitt tredje yrke!  ;D

Lill, du har inte funderat att bli arkitekt på riktigt?
det har jag. Vore ju kul att kunna livnära sig på sin yrkesskada lixom  ;)
Njaa det som är kul ska man inte jobba med ;) Fast jag har ett kul jobb ändå...men visst lite arkitekt så där till husbehov är ju alltid kul ( tycker jag men ingen mer ;))
 
emyran skrev:
Jajjemän, du kanske kan häva köpet  ;D

Kontakta Sverker och konkurrensverket.

Prutning ingår numera i min vardag. DET lär man sig när man bygger hus  ;D
Nån som vill köpa bilagan för 14 spänn...framtida samlarvärdet kommer att bli multum....
 
Usch jag är nog en alltför bra huskund jag är skitdålig på att prutta ;) Borde ha ett pruttombud..Emyran, extraknäck eller??? ;D
 
woooow tre på rad........eller blir det fyra......
 
Är det ett otummat exemplar kanske du kan vända dig till stora vår kvaliten på Bukowskis. ;D

Inlämning pågår förfullt. Fri värdering oxå. :D
 
Pruta är kul. Det är en övningssak. :)

Känslan efter ett lyckat uppdrag är som första glaset rödvin efter en graviditet och niomånadersammning, mao UNDERBAR!

 
Mina kunskaper inom prutområdet sträcker sig till pruta på t-shirts utomlands... :P
 
Lill! Det är ju en bra början. :D
Fortsätt träna.

Om jag inte minns fel så gällde min första prutning en musikkassett (av urusel kvalite med kopierat omslag) på Cypern nångång på åttiotalet. ;D
Billigt blev det. Fast värdelös kvalité. Så det var ingen bra affär ;)

Övning ger färdighet som omsagt. Senaste prutningen gällde bottenräntan. Resultat på det kommer imorgon :D :D :D
 
Lillmyran, berätta hur du gjorde och vad du fick för resultat...hur lågt fick du ned den?? ;)
 
Jag lovar återkomma ;)

Skämt åsido, egentligen är det bra att vara lite fräck och VÅGA fråga. Oavsett det gäller t-shirten i Thailand, mängdrabatt när man köper lite mer, hantverkare eller som nu räntan på banken.

Det sämsta som kan hända är att det blir ett nej.
Om det går vägen kommer den underbara känslan(rödvinet du vet ;)
Såhär i efterhand skulle det kännas lite dumt om vi inte försökte pruta på ovanstående eftersom det gått vägen :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.