M
Hej.

Jag har fått möjlighet att fylla vattentankar via kommunen för att fylla på brunnen hemma som har dåligt tillflöde.

Jag behöver en "pressalkoppling 63x32" för att ansluta en mindre slang. De jag har hittat kostar ca 2000, går det att hitta dessa billigare någonstans?

Kan det vara så att de heter något annat som gör att jag inte får så många träffar som jag hade hoppats på? När jag söker så får jag även upp något som heter Storz, men jag lyckas inte förstå om någon Storz motsvarar det vi använder i Sverige.

Tack på förhand!

Bästa svaret

M
Demmpa Demmpa skrev:
De där kopplingarna är svindyra.
Stotz är en annan typ av koppling än den som används i Sverige, den kopplingstypen som används på svenska brandposter, brandbilar, mm följer svenska standard, där Pressal är en typ av material, en av tillverkarna är Svebab.

En av första träffarna jag får är följande,
[länk]

Här är en av flera siter som har
[länk]
Tack!

Ja, jag har också bara hittat dyringarna... Kanske får det bli en sån ändå, känns bara surt när jag antagligen bara behöver den en gång innan flytt...

Jag lyckades förstå att den heter SMS1181 som de rekommenderade från kommunen, men det hjälpte inte prismässigt 😉 Tydligen måste man köpa egen för de som kommunen hade på plats blev stulna hela tiden 😑

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.