FInns det något villalarm med fingeravtrycksläsare än?
Har tänkt att vänta med larminstallation tills det kommer lite modernare teknik till oss vanliga.

Det vill du nog inte ha ärligt talat.
Titta tex på hur enkelt Mythbusters forcerade fingeravtrycksläsarna

Det gör jag också. De som de forcerade var Mil godkända

I princip hela världen håller på att integrera fingeravtrycksläsare i säkerhetssystemen. Och du menar att dom skulle göra det om det var så enkelt att forcera dem?

Jag menar att de tester som har gjorts visar att de är långt ifrån så säkra som man säger.
Mythbusters bevisade det publikt. Företag inriktade på penetrationstester har visat liknande resultat och bland annat därför är det långt ifrån alla som håller på att implementera fingeravtryck i säkerhetssystem.

Jag skulle inte satsa på den tekniken just pga de brister som har konstaterats men det är jag det. Det är naturligtvis upp till dig om du tycker att det är en bra och säker nog teknik för dina behov.

Redigerat:
Tydligen bara vi två som ens tänkt tanken ;)

Jaja, det visar sig väl när tekniken kommer..

Borde kunna gå att ansluta en 3:e part på en extern ingång till larmet. Hade sett coolt ut bredvid ytterdörren.

Då känns det nog säkrare att ha ett integrerat system.

Men är nog bara en tidsfråga, inom ett år så har nog alla fingeravtrycksläsare i sina system. Iallafall som tillval.

ichgary skrev:
Men är nog bara en tidsfråga, inom ett år så har nog alla fingeravtrycksläsare i sina system. Iallafall som tillval.
Jag vågar nog sätta en månadslön på motsatsen. Vi ses 2014!

Hehe, så kan det vara. Men det vore ju en skam för säkerhetsbolagen..

Jag är ju som sagt partisk men jag tycker ju att säkerhet och fingeravtryck inte är kombinerbart så ska de in med fingeravtryck så blir det osäkerhetsbolagen :)

Svårt att tro att du är partisk :)

Fast sverige är väl kanske lite efter på den här marknaden kanske..

Ganska orelevant i sammanhanget..

Man kan inte lura dagens fingeravtrycksläsare med silikonfingrar..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.