G Ganescha skrev:
Ingen aning, va bara tips i fall man vill komma billigt undan. Sen vet inte jag om dom är sämre där än något annat märke? Har inte läst eller hört något klaga, har du?
Det räcker ju med att låsen inte är godkända enligt SSF 3522, lägst klass 3 eller enligt SSF 3523 klass S3*, minimikraven för vad vi kallar ett "godkänt lås" i Sverige.

MathiasS MathiasS skrev:
Det räcker ju med att låsen inte är godkända enligt SSF 3522, lägst klass 3 eller enligt SSF 3523 klass S3*, minimikraven för vad vi kallar ett "godkänt lås" i Sverige.
Godkänd i försäkrings syfte ska tilläggas, sen får du ju installera vilket lås du vill på din dörr.

S
G Ganescha skrev:
Godkänd i försäkrings syfte ska tilläggas, sen får du ju installera vilket lås du vill på din dörr.
Absolut. Man behöver inte ens ha ett lås. Ungefär lika pålitligt som Temu.

S Sthlm_ skrev:
Absolut. Man behöver inte ens ha ett lås. Ungefär lika pålitligt som Temu.
Okej, har inget lås därifrån själv så kan inte uttala mig. Vilket av dem har du?

G Ganescha skrev:
Givetvis, och det är väl det enda som är relevant också. Vem köper ett lås som inte är godkänt och monterar i sin ytterdörr till huset? Här pratar vi dessutom om kines-kopie-lås från ställen där inget man köper håller bra kvalitet.

Ja det är bra onödigt. Fast att allt man köper därifrån skulle vara av dålig kvalité håller jag inte alls med om, i alla fall inte om man jämför med all skit som även går att köpa här i Sverige, håller samma klass på många varor.

Yale Linus är smidigt. Går att komplettera med keypad och blipp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.