1 812 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Letar bult m5
Hej,
Håller på att byta lager på en elmotor. Och drog såklart av en av bultarna.
Har googlat efter M6S M5x130. Men inte hittat ngt bra.
Ngn som har tips på hur hitta så långa M5 bultar? Vill helst inte ha gängstång. Men gärna rostfritt.
//WSP
Håller på att byta lager på en elmotor. Och drog såklart av en av bultarna.
Har googlat efter M6S M5x130. Men inte hittat ngt bra.
Ngn som har tips på hur hitta så långa M5 bultar? Vill helst inte ha gängstång. Men gärna rostfritt.
//WSP
Bästa svaret
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 431 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 431 inlägg
Det är nog en ganska ovanlig dimension, om du kan gå upp till M6, så finns
det upp till 150mm i syrafast här.
http://fastpro.se/produkt.php?ID=140#2096
det upp till 150mm i syrafast här.
http://fastpro.se/produkt.php?ID=140#2096
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Och här kommer gnällinlägget. En bult har inga gängor, det heter skruv 
M5x160 finns i både A2 och FZB och är då inte omöjligt att få tag på. (Mattssons har men vet inte om dom säljer till privatpersoner)
M5x160 finns i både A2 och FZB och är då inte omöjligt att få tag på. (Mattssons har men vet inte om dom säljer till privatpersoner)
Jag skulle leta efter en bit 5mm axel och gänga båda ändorna med en 5mm gängbacka.
Enkelt och billigt men snyggare än gängstång.
Under de allra senaste åren har somliga propagerat för träskeppsbyggarnas språkbruk där bultar är ogängade som stora spikar med runt tvärsnitt och allt gängat är skruvar men jag har inte märkt att folk i branschen skulle låta sig påverkas av det......
För mig känns det litet ålderdomligt att låtsas tala som en skeppstimmerman...... farfarsfar kunde väl kalla sig skeppstimmerman...... men det börjar kännas gammalmodigt att bygga skepp av trä.
Enkelt och billigt men snyggare än gängstång.
Under de allra senaste åren har somliga propagerat för träskeppsbyggarnas språkbruk där bultar är ogängade som stora spikar med runt tvärsnitt och allt gängat är skruvar men jag har inte märkt att folk i branschen skulle låta sig påverkas av det......
För mig känns det litet ålderdomligt att låtsas tala som en skeppstimmerman...... farfarsfar kunde väl kalla sig skeppstimmerman...... men det börjar kännas gammalmodigt att bygga skepp av trä.
Klicka här för att svara