Håller på att rita på ett lekstuge/lekställningsbygge. Behöver lite feedback angående konstruktion.
Stolpar: 95x95
reglar: 45x95
trall: 22x95
Panel: Tips på bra panel mottages (helst liggande)
Sandlåda ca 150cmx150cm byggd i 28x120 virke tre "stående" (en ovan mark de andra två nedgrävda) och med en bräda liggande ovanpå som "sittkant".

Jag diskuterade med en på bygghandeln som trodde att hållbarhet inte var några problem med dessa mått och meterial. Jag är dock inte övertygad om hans erfarenhet (en yngre kille) så finns det någon med andra åsikter?

Tips på hur man bäst/smidigast konstruerar trappa mottages tacksamt samt tips på bra tak. Har funderat på shingel då jag tycker det är rätt snyggt och passar bra, men har ingen aning om huruvida det är lätt eller svårt att lägga.
Kommer ev bli klättervägg på gaveln i övrigt är jag öppen för förslag på fler saker/detaljer man kan lägga till.

Har jag glömt tänka på något?

ps. Färgerna är bara för att skilja ut detaljerna bättre på ritningen och inte bestämda ännu.

• Digital ritning av en färgglad lekstuga med måttangivelser, rutschkana och trappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-ritning av en lekstuga på stolpar med rutschkana, trappa och sandlåda, bredvid en illustrerad person.
    Skapa konto
  • Ritning av lekstuga på stolpar med rutschkana, trappa och sandlåda i färgglada detaljer.
    Skapa konto
  • 3D-ritning av en färgglad lekstuga med rutschkana, stolpar och trall.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.