428 läst ·
4 svar
428 läst
4 svar
Ledbelysning på vintern.
Jag har en ledslinga på mitt altanräcke med en liten solcell, men nu på den mörka delen av året så fungerar den knappast.
Min fråga är om det går att konvertera till batteri eller ta ström från elnätet med en omvandlare?
Ett problem är att jag inte vet vad det är för input ? Hoppas ni förstår vad jag menar?
Det är egentligen inget problem, jag har bara funderat på detta.
Min fråga är om det går att konvertera till batteri eller ta ström från elnätet med en omvandlare?
Ett problem är att jag inte vet vad det är för input ? Hoppas ni förstår vad jag menar?
Det är egentligen inget problem, jag har bara funderat på detta.
Kolla om inte solcellen har information om spänning och strömstyrka, troligen har den något inbyggt batteri som laddas under dagen.
Sen kan du utgå från det och ersätta med batterier eller transformator.
Vi har en slinga från Clas Ohlson som har två AA batterier som laddas upp och den serien finns både batteribox och batterieliminator som tillbehör till.
Vi har en slinga från Clas Ohlson som har två AA batterier som laddas upp och den serien finns både batteribox och batterieliminator som tillbehör till.
Tack för svaret!T Testarn skrev:Kolla om inte solcellen har information om spänning och strömstyrka, troligen har den något inbyggt batteri som laddas under dagen.
Klicka här för att svara