Kommer sätta en LED-strip under mina överskåp. Har ingen täckbit/front eller vad det kallas under mina skåp.
Alltså vill jag helst att LED-stripen inte ska synas och sprida ljuset bra.
Ska den sitta helt öppet eller i någon genomskinlig slang för att ge ett jämnt ljus?
Funderade på att fräsa in den i underkant på skåpen men det finns ju inte så mycket material att ta av så jag tror inte det blir bra.
Denna strip blir det.
Warm White 5M 300pcs 5050 SMD Flexible LED Strip Light Epoxy Waterproof IP65 Viewing Angle : 120 Degree
Alltså vill jag helst att LED-stripen inte ska synas och sprida ljuset bra.
Ska den sitta helt öppet eller i någon genomskinlig slang för att ge ett jämnt ljus?
Funderade på att fräsa in den i underkant på skåpen men det finns ju inte så mycket material att ta av så jag tror inte det blir bra.
Denna strip blir det.
Warm White 5M 300pcs 5050 SMD Flexible LED Strip Light Epoxy Waterproof IP65 Viewing Angle : 120 Degree
Med tanke på ljusbilden, att den hamnar rätt och inte bländar osv så finns det stripar med "vinklat ljus" också.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 2 706 inlägg
har sådan ledlist hos mig, blev kanon, tog en L-profillist och skruvade/limmade fast i framkant på skåpen så man slapp se ljuskällan (titta i min projekttråd här på byggahus så ser du hur det blev hos mig)
Självbyggare
· Stockholm
· 2 706 inlägg
Vår trafo sitter ovanpå skåpet, strömbrytaren sitter limmad under skåpet (dold av L-profilen)
Klicka här för att svara