Hej
Jag är i full gång med en total köksrenovering och håller nu på att titta på bänkbelysning.
jag har fastnat lite för LED-Strip/Skena då det ge ett jämt ljus över hela bänken.
Det jag är ute efter är är lite synpunkter och tips på produkter som fungerar till det jag är ute efter.
Jag bifogar en bild på planritningen för köket:
Dom BLÅ är slang som är sammankopplade, detta för 230V.
Dom RÖDA är slang som är sammankopplande, detta är eventuell 24V mellankoppling
Den GRÖNA är dubbeldosa för dimmer.
Det jag vill åt är att alla tre överskåpen skall kunna styras från en och samma dimmer. Så jag antar att man får ha en primärdimmer samt 2st drivdon?
Eller finns det någon annan bra lösning? Jag skulle behöva hjälp i denna djungel av LED-Slingor och LED-Dimmrar.
Tack på förhand
Jag är i full gång med en total köksrenovering och håller nu på att titta på bänkbelysning.
jag har fastnat lite för LED-Strip/Skena då det ge ett jämt ljus över hela bänken.
Det jag är ute efter är är lite synpunkter och tips på produkter som fungerar till det jag är ute efter.
Jag bifogar en bild på planritningen för köket:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom BLÅ är slang som är sammankopplade, detta för 230V.
Dom RÖDA är slang som är sammankopplande, detta är eventuell 24V mellankoppling
Den GRÖNA är dubbeldosa för dimmer.
Det jag vill åt är att alla tre överskåpen skall kunna styras från en och samma dimmer. Så jag antar att man får ha en primärdimmer samt 2st drivdon?
Eller finns det någon annan bra lösning? Jag skulle behöva hjälp i denna djungel av LED-Slingor och LED-Dimmrar.
Tack på förhand
Sätt en dosa i ett av överskåpen. Till denna dra du en slang med 230 matning. Sen dra du en slang från dosan till dosan där dimmern ska sitta.
Sen dra du så många slangar du behöver till under överskåpen där stripen ska sitta.
Allt kopplas ihop i dosan där allt kommer in. Sen lägger du drivdonet direkt i skåpet. Du kommer säkert klara dig med ett don.
Sen dra du så många slangar du behöver till under överskåpen där stripen ska sitta.
Allt kopplas ihop i dosan där allt kommer in. Sen lägger du drivdonet direkt i skåpet. Du kommer säkert klara dig med ett don.
Pierre1981 skrev:
Det var inte dåligt vad de var duktiga på att ta betalt, samma 5meters ledsrip köper man ju på ebay/aliexpress för 100kr..
1927kr för 5 meter kinesisk ledstrip är ju inte ens tokigt dyrt...
Jag har köpt ledstrip från ebay för 98kr för 5 meter, sen beställde jag ett drivdon från elbutik.se.
Totalt typ 300kr.
Gäller dock att passa sig för de "cold white" som finns, de blir gärna åt det blå hållet.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Satt en 230 dosa ovanpå som jag kopplat en fjärrstyrning till och från den kopplat transformatorn. En styrning till flera slingor
Klicka här för att svara