Hej.
Har ett "gamingrum" jag vill få fint med Philips Hue Flux lightstrips. Vill att väggarna ska lysas upp.

Men hur ska jag sätta fast den för bäst effekt. Vill att väggarna ska lysas upp.

Ska den sättas upp i taket så den riktas mot väggen?

På väggen med någon slags aluminiumprofil?

Svart vägg i gamingrum som ska belysas med Philips Hue Flux lightstrips, diskussion om bästa sättet att montera ljuslisten för optimal effekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild på rummet och väggen jag vill ska lysa upp. Hur bör jag tänka!?

Redigerat:
BirgitS
Vill du ha släpljus längs väggarna?
I så fall är en den här profilen bra för det: https://www.xcen.se/aluprofil-vagg-el3-2m
Beroende på vilken håll man riktar profilen lyser den uppåt eller nedåt längs väggen.

Om det är mer utseendet på 6:e bilden på Philiips Hue-länken så har de ett sänkt tak förutom längs kanterna och ledlisten är monterad i nedsänkningen. Hide-a-lite har i alla fall haft en skiss på hur det görs i deras ljusguide här: https://www.hidealite.com/sv-se/kunskap/tabeller-och-guider/snabbguider

• Gilla
Mjauet
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vill du ha släpljus längs väggarna?
I så fall är en den här profilen bra för det: [länk]
Beroende på vilken håll man riktar profilen lyser den uppåt eller nedåt längs väggen.

Om det är mer utseendet på 6:e bilden på Philiips Hue-länken så har de ett sänkt tak förutom längs kanterna och ledlisten är monterad i nedsänkningen. Hide-a-lite har i alla fall haft en skiss på hur det görs i deras ljusguide här: [länk]
Tack för svaret.
Första alternativet såg lämpligt ut. Hiskeligt dyrt dock då jag tänkt ha det runt hela rummet. Vilket innebär 10 meter.

Men kanske det man får ta för att få det fint. Tack för inspirationen!

BirgitS
Man kan få ungefär samma effekt med en vanlig fyrkantig profil, som man sätter med sidan mot väggen, men profilen kommer ju att synas mer.

• Gilla
Mjauet
  • Laddar…
En klacklist borde funka.

Annars gör som vanligt och skruva upp en bräda och sen är det bara att skruva upp moderkort, nätverkskort, fläktgaller etc längs med.

• Gilla
Mjauet
  • Laddar…
BirgitS
Z z_bumbi skrev:
En klacklist borde funka.

Annars gör som vanligt och skruva upp en bräda och sen är det bara att skruva upp moderkort, nätverkskort, fläktgaller etc längs med.
?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.