Hej, innan jag tillbringar timmar på nätet tänkte jag höra här om någon känner LED-puckar inte för infällnad utan för att montera utanpåliggande under taket?
Jag har ingen lust att gräva och riva i befintligt tak och vill inte heller regla ned för det är lågt redan.

L
Ska du ha dom i riktiga taket , tror det är svårt att få några puckar med lite klös i , det verkar bara vara mest upp till 3X1 Watt i dom , väldigt små led monterade
Jag har inte sett några med klös i , men kanske andra vet mer om det har kommit något nytt ,
det är bra fart på tillverkarna

Jag har inga produkttips, men några allmänna tips på vad du ska söka efter. Den egenskap du ska leta efter är inkopplingen av 230 V. Utanför en dosa gäller att drivdonet har en terminal som sväljer en kabelmantel av storleken minst 3x5 mm som t.ex TP90 är. Om den inte sväljer två sådana kablar så krävs en anslutningsdosa, om det är möjligt i ditt fall.

Miljön för övrigt ställer ju krav på kapslingsklassen. Är det dammigt från isolering så behövs IP4X eller högre.

Tack. Jag hoppades på att finna LED-puckar liknande dom jag byggde in i taket i tvättstugan. De är seriekopplade och drivdonet sitter om en puck i brytardosan. Om det finns samma fast för påbyggnad?

Till de gamla G4 halogenpuckarna fanns det en utvändig ring som tillbehör om man inte skulle fälla in dem utan montera utvändigt.
Det är inte så enkelt att motsvarande finns för LED?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.