11 219 läst ·
54 svar
11k läst
54 svar
LED-lampor på Ebay?
http://www.made-in-china.com/
Sök på tex Gu10 Led, sen är det bara att börja maila! (2496 träffar)
Vissa skriver minorder 1st och andra 1000st.
Har inte orkat ta mig för att göra nåt men det kan va värt ett försök.
//magnus
Sök på tex Gu10 Led, sen är det bara att börja maila! (2496 träffar)
Vissa skriver minorder 1st och andra 1000st.
Har inte orkat ta mig för att göra nåt men det kan va värt ett försök.
//magnus
Alltså, jag tycker inte dimbara LED är särskilt dyrt nuförtiden på vissa sajter. Att importera LED från Kina har en fördel, det är billigt. Nackdelarna är fler:
Man vet inte vad man får, man måste tänka på vilket chip som sitter i (är det laserskärt?), hur är snabbt tappar lampan i ljus? För att varmvitt ljus, det vill säga ca 2900K måste man oftast beställa stort antal. Eftersom det bara är vi i Sverige som vill ha riktigt varmvitt ljus, de andra stora länderna vill ha 3000K, det vill säga vitt ljus.
Ska man dessutom importera dimbara LED ska man vara väldigt försiktig, vilken typ av dimmer funkar lamporna till? Kommer de att störa radio och andra elgrejer?
Man vet inte vad man får, man måste tänka på vilket chip som sitter i (är det laserskärt?), hur är snabbt tappar lampan i ljus? För att varmvitt ljus, det vill säga ca 2900K måste man oftast beställa stort antal. Eftersom det bara är vi i Sverige som vill ha riktigt varmvitt ljus, de andra stora länderna vill ha 3000K, det vill säga vitt ljus.
Ska man dessutom importera dimbara LED ska man vara väldigt försiktig, vilken typ av dimmer funkar lamporna till? Kommer de att störa radio och andra elgrejer?
Givetvis är det som du skriver.
Jag köpte några olika på ebay, några var bra så dom köpte jag fler av.
Hur länge dom håller vet man ju inte.
Jämför man priserna på ebay och svenska sajter är det oftast samma lampor men bra mycket dyrare här.
Ska man köpa "riktiga" Philips, osram mfl så är ju priset så högt att det inte funkar för mig i alla fall.
Har 6st gu10 i köket, finns ingen rimlighet i att betala 300:- styck för lamporna dit. Då kan ja ju köra med 35w halogen ett bra tag.
Framtiden ser dock intressant ut!
// magnus
Jag köpte några olika på ebay, några var bra så dom köpte jag fler av.
Hur länge dom håller vet man ju inte.
Jämför man priserna på ebay och svenska sajter är det oftast samma lampor men bra mycket dyrare här.
Ska man köpa "riktiga" Philips, osram mfl så är ju priset så högt att det inte funkar för mig i alla fall.
Har 6st gu10 i köket, finns ingen rimlighet i att betala 300:- styck för lamporna dit. Då kan ja ju köra med 35w halogen ett bra tag.
Framtiden ser dock intressant ut!
// magnus
Nu, en knapp månad sen,fick jag hem 6 GU10, köpta hos ledlight.se 1 lampa, den stora till höger, pajade idag, = (300
skall jag nu klaga, skicka tillbaka, eller? OK det är 300:-,men handlar man dessa från Singapor/kina för en hundring, så är det kanske inte mycket att bråka om någon pajar


Redigerat:
klart man får testa olika lampor för att hitta den man vill ha...hur länge dom håller är ju svårt att veta...är det ju även med dom LED lampor man köper i sverige...säljs säkert en del dåliga i sverige ochså..
precis..jag skulle aldrig betala 300kr st heller ....
sverige är inte bäst på allt..inte mycket alls egentlligen ...även om en del tycker det här,..
klart är man säljare så tycker man det man säljer själv är bäst i alla lägen..
finns ju inte mycket tillverkning kvar i sverige..så är bara en massa folk som tjänar pengar på sälja grejor på vägen fram till kunden...sen en hög moms på det..i sverige..
jag jämför alltid svenska priser med utländska och dom utländska har för det mesta lägst pris för samma prylar..
håller på att kolla på garageport just nu...en hörmann sk (kampanjport) så det ska låta som priset är lågt i sverige..kostar 12-13 tusen.. i tyskland kan du köpa exakt samma port för 6400kr..tillkommer frakt på 1 tusenlapp...
köpte precis en ny tv från tyskland..4tusen mindre än i sverige med frakt...
så finns mycket pengar att tjäna på jämföra olika länder...
precis..jag skulle aldrig betala 300kr st heller ....
sverige är inte bäst på allt..inte mycket alls egentlligen ...även om en del tycker det här,..
klart är man säljare så tycker man det man säljer själv är bäst i alla lägen..
finns ju inte mycket tillverkning kvar i sverige..så är bara en massa folk som tjänar pengar på sälja grejor på vägen fram till kunden...sen en hög moms på det..i sverige..
jag jämför alltid svenska priser med utländska och dom utländska har för det mesta lägst pris för samma prylar..
håller på att kolla på garageport just nu...en hörmann sk (kampanjport) så det ska låta som priset är lågt i sverige..kostar 12-13 tusen.. i tyskland kan du köpa exakt samma port för 6400kr..tillkommer frakt på 1 tusenlapp...
köpte precis en ny tv från tyskland..4tusen mindre än i sverige med frakt...
så finns mycket pengar att tjäna på jämföra olika länder...
Klart du ska reklamera! Bara be dom skicka en ny!saturnus skrev:
Jag har gjort det till ebay säljare också, alla har varit hjälpsamma! Även om det gäller små saker.
Jag har inte haft några problem med mina Ebay lampor än.
Däremot köpte jag en på Jula som började störa radion efter några månader.
"Den fungerar ju" var kommentaren på Jula.
Sverige är inte bäst!
// Magnus
första paketet från http://www.dealextreme.com/ anlände idag, leveranstid 20 dagar, paketet hämtades ut, utan att erlägga tull eller moms. 6 st, E27 led 6 W = 600 Kr. Ett klipp m a o.
Tack för tipset Raskus
Tack för tipset Raskus
Lamporna skulle motsvara en vanlig 60W, men jag upplever dom som starkare, nu skall dessa sitta i en glaskupa eller i en lampa med skärm, och till det passar dom utmärkt till.Ignatius skrev:
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.37161
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44356
ok, här är dom, köpt 3 av var sort
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44356
ok, här är dom, köpt 3 av var sort
Redigerat:
Tackar!
Har kikat lite på dom med.
Nu bar det sig inte bättre än att en av Gu10 lamporna jag har i hallen började blinka som en galning i går! Inte så många drifttimmar på den!
Mailade säljaren på Ebay som bad så mycket om ursäkt och lovade att skicka en ny.
Får vi se om det dyker upp nån!
//Magnus
Har kikat lite på dom med.
Nu bar det sig inte bättre än att en av Gu10 lamporna jag har i hallen började blinka som en galning i går! Inte så många drifttimmar på den!
Mailade säljaren på Ebay som bad så mycket om ursäkt och lovade att skicka en ny.
Får vi se om det dyker upp nån!
//Magnus