3 397 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
LED lampor 3w ip44?
Hej.
Jag skall LED lampor i mitt badrum och undrar om någon hittat en lampa som har ip44 i klass och powerled 3w, 1w är för lite. Tacksam för alla länkar m.m. I vårat kök så skall det till en 3w powerled lampa som heter komet och är mycket snygg tyvärr har den bara ip20.
Jag skall LED lampor i mitt badrum och undrar om någon hittat en lampa som har ip44 i klass och powerled 3w, 1w är för lite. Tacksam för alla länkar m.m. I vårat kök så skall det till en 3w powerled lampa som heter komet och är mycket snygg tyvärr har den bara ip20.
Bara en fråga du skriver om LED i köket... hoppas du inte tänker sätta det över arbetsytan/diskbänken. kött osv kommer att se ut som det är dåligt!!
Dom håller på mycket med utveckling av LED, skulle avvakta tills det blir bättre ljus.
Dom håller på mycket med utveckling av LED, skulle avvakta tills det blir bättre ljus.
Tack för era svar men den ena lampan är inom 1.2 m i badrummet räknat från duschen och behöver då en lampa med högre IP klass, har letat mycket men konstigt nog inte hittat någon med högre ip än 20 klassen. Den från Hide a lite var helt OK men ip klassen håller inte måttet. Maxels pluto kommer jag att ha i våra fönster nischar då den är tillräcklig för det, den orkar inte lysa tillräckligt uppsatt i taket. 3W i taket med 6500K skall man ha för att det skall bli ook med ljuset. Intressant tanke med LED över diskbänken, har givetvis tänkt att fälla in dessa lampor i en ljusramp men skall testa först och din synpunkt skall utväderas helt klart. Man vill inte att köttet skall se dåligt ut. Om det är någon som kan komma på en lampa med högre IP klass blir jag glad.
Klicka här för att svara