Jag planerar att sätta upp några led spot i trappen men jag skulle vilja ha rörelsevakt både uppe och nere så att spottarna tänds både när man går upp och ner. Vill inte att dom ska lysa jämt.

Någon som vet om detta finns. Har sökt efter detta men har inte funnit.
Vill helst att den ska vara liten och smälta in bra i en vit trapp.

Tacksam för hjälp

Tack för tipset Robert.
Kan man sätta en sådan både uppe och nere där båda reagerar och tänder vid rörelse.

Skulle även vilja ha så att den känner av om det är mörkt eller ljust i rummet och bara tänds om det behövs.

Inte för att det spelar någon större roll kostnadsmässigt om den tänds även på dagen. 20W en halvtimme extra per dygn gör ingen fattig, men jag förstår att det kan kännas fånigt att den tänds mitt i gassande solsken. En enkel timer kanske funkar?

Biltemas har skymningsrelä så det går ställa att det inte tänder på dagen.
För 99 spänn får man inte förvänta sig toppkvalitet och prestanda, det har varit uppe problem med denna modell för några månader sedan.

Protte

Ja det är ingen kostnadsfråga utan så klart handlar det om som du sa att det känns fånigt att det ska tändas när det ändå är ljust.

Skymningsrelä kan vara en ide men vet inte om jag satsar på Biltemas när det varit problem med den.
Timer är en möjlighet men hoppas på ett bättre alternativ.

Men det sitter skymningsrelä i Biltemas, står ju 3-1000 lux.

Det är mera regel än undantag att det sitter skymningsrelä i rörelsevakterna.

Protte

Ja se där ja, men man borde nog välja någon annan för att få högre kvalitet. Lägger hellre 400 kr och får hög kvalitet.

Tar tacksamt emot fler tips på andra varianter och lösningar om någon har.

Tack för dom svar jag fått 😊

Kolla på Nexas trådlösa lösning, då kan du koppla in 2 st var du vill o vill du ha det lysande hela tiden, så kan du ju alltid koppla in en trådlös brytare också. Vet dock inte, men tror RVn skickar både on och off-signal, kanske ställer till det men läs på. Nexa är ju en rätt bekväm lösning.

rayab skrev:
Tack för tipset Robert.
Kan man sätta en sådan både uppe och nere där båda reagerar och tänder vid rörelse.

Skulle även vilja ha så att den känner av om det är mörkt eller ljust i rummet och bara tänds om det behövs.
Ja. Har själv 2 i hallen ung. 5m från varandra.
Detta går att justera också. På dagen händer då ingenting.

prototypen skrev:
Biltemas har skymningsrelä så det går ställa att det inte tänder på dagen.
För 99 spänn får man inte förvänta sig toppkvalitet och prestanda, det har varit uppe problem med denna modell för några månader sedan.

Protte
Detta är intressant. Jag hade också en som 'spökade' och gick på och av oberoende av inställmingar. Trödde att det var någon 'måndagsexemplar'. Fick bytta den. Men när flera här rapporterar om problem då ska man kanske kolla alternativ.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.