Hur kan jag se på TV genom en LCD TV utan antenningång?

Dator med tv-kort? Eller en video... eller en digitalmottagare.

Men det låter som om du har en bildskärm och inte en tv. Vilka ingångar har du?

Har din LCD-TV ingen antenningång så är det med största sannolikhet en LCD-monitor.

Det finns små boxar med TV-tuner inbyggda just för detta ändamål. Jag har en sådan själv.

På skärmen finns det följande ingångar:
Component In (Y Pb Pr, L&R)
AV-IN (Video, L&R)
DVI
Ska man ansluta antennen från väggen till videon och sen via videons scart in till AV-IN? Jag har fått med en sån adapter. Och sedan byta kanaler med videons fjärrkontroll?

ed9cgi skrev:
På skärmen finns det följande ingångar:
Component In (Y Pb Pr, L&R)
AV-IN (Video, L&R)
DVI
Ska man ansluta antennen från väggen till videon och sen via videons scart in till AV-IN? Jag har fått med en sån adapter. Och sedan byta kanaler med videons fjärrkontroll?
Ja, så kan du göra.

ed9cgi skrev:
Hur kan jag se på TV genom en LCD TV utan antenningång?
Grattis! Du slapp betala skatt på TV-mottagaren.

Nix.

Den licenspliktiga delen är RF demodulatorn och det gäller oavsett om den sitter i en tv eller en video eller tex ett grafikkort med rf in. Iom att han då har en licenspliktig pryl så blir det till att betala i alla fall.

mats_o skrev:
Nix.

Den licenspliktiga delen är RF demodulatorn och det gäller oavsett om den sitter i en tv eller en video eller tex ett grafikkort med rf in. Iom att han då har en licenspliktig pryl så blir det till att betala i alla fall.
Det var väl i princip det jag menade. Antennuttaget brukar ju sitta ihop med RF-demodulatorn.
Säljer själv professionell utrustning som ibland rapporteras in som skattebefriad, trots att Radiotjänst vill ha pengar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.