1 917 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
LCD TV utan antenningång.
På skärmen finns det följande ingångar:
Component In (Y Pb Pr, L&R)
AV-IN (Video, L&R)
DVI
Ska man ansluta antennen från väggen till videon och sen via videons scart in till AV-IN? Jag har fått med en sån adapter. Och sedan byta kanaler med videons fjärrkontroll?
Component In (Y Pb Pr, L&R)
AV-IN (Video, L&R)
DVI
Ska man ansluta antennen från väggen till videon och sen via videons scart in till AV-IN? Jag har fått med en sån adapter. Och sedan byta kanaler med videons fjärrkontroll?
Ja, så kan du göra.ed9cgi skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 206 inlägg
Nix.
Den licenspliktiga delen är RF demodulatorn och det gäller oavsett om den sitter i en tv eller en video eller tex ett grafikkort med rf in. Iom att han då har en licenspliktig pryl så blir det till att betala i alla fall.
Den licenspliktiga delen är RF demodulatorn och det gäller oavsett om den sitter i en tv eller en video eller tex ett grafikkort med rf in. Iom att han då har en licenspliktig pryl så blir det till att betala i alla fall.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 206 inlägg
Det var väl i princip det jag menade. Antennuttaget brukar ju sitta ihop med RF-demodulatorn.mats_o skrev:
Säljer själv professionell utrustning som ibland rapporteras in som skattebefriad, trots att Radiotjänst vill ha pengar.
Klicka här för att svara