Vi hade nästan bestämt oss för Eksjöhus Västanvind, men har nu fått upp ögonen för Lbhus Classic 119.
Har ni nån erfarenhet av LB? Kanske t.o.m i Hässleholmsområdet?
Pris för detta NF?
Vad anser ni att Eksjöhus ochLB har för fördelar i jämförelse med varann?
Standarden, är den lika hög i båda?
Tacksam för era funderingar kring detta!

Jag tycker LB-hus gör ett bra jobb i nordvästra skåne.
Största skillnaden är att LB-hus bygger på totalentreprenad och Eksjöhus på delad entreprenad, vilket innebär att priserna då inte är helt jämförbara.
En totalentreprenad är alltid mindre riskfylld.

Vad menar du med att de gör ett bra jobb???
Vad har du för erfarenhet av LBhus???

Jag bygger med LB-hus i Halland (classic 121) och allt går exakt så som man kan önska. De är lyhörda på mina önskemål och alla saker jag påpekar eller undrar om under byggets gång är fixat enligt mina önskemål bara några dagar efteråt. De har fantastiskt duktiga UE, allt går som på räls och huset är nog färdigt nån månad innan slutbesiktning. Kalkylerna håller med råge (det enda som hittills har blivit dyrare än kalkylen är räntan på kreditivet, alla andra kostnader har blivit lägre eller samma).

Roligt när allt går som på räls!:-)
det är ju så det ska va!!:-)
vad har ni gjort för tillval och vad har de kostat?
Vår evt blivande säljare (Hässleholm/kristianstad) verkar inte
så villig att låta oss titta på hus som folk flyttat in i redan, och det
får mej att lyfta på ögonbrynen...
Men vi ska titta på ett nybyggt i Åhus idag, och då får vi se vad vi får för känsla för både
hus, standard o säljare!:-)

LB-hus låter "aldrig" folk gå och titta på hus som folk redan flyttat in i. Varför ska man behöva ha sitt hus som uppvisningsobjekt när man är inflyttad för? Det hade jag som nybliven husägare aldrig gått med på, ha folk springande där som yra höns som jag inte känner. Däremot var det inga problem att få gå och titta på hus precis innan slutbesiktning (var i ett dagen innan). Det har inget med att LB-hus inte vill visa husen utan det är för integriteten för deras kunder...

Tillval:
Kamin 660T 56000:-
Köksinredning, 240cm höga skåp, skafferiskåp, lucka studio vit samt extra vatten för kyl/frys 25 000:-
Duschväggar Ifö Space 9000:-
Badrumsinredning från Optimalserien 10000:-
Förberedelse för bullbelbad samt övrig omdragning av vattenavlopp i badrum 6000:-
Multimedatillval 14500:-
Isolerade innerväggar 6000:-
Sen har vi lite småändringar på eldragningen som vi inte vet vad det kommer att kosta än.....dimmers och sådant.

Vi har valt bort alla vitvaror samt garderoberna i sovrummet (33 000 + 5000).

Kakel och klinker blev en extrakostnad på ca 8000:- (då har vi klinker runt kaminen i vardagsrummet också)
Våra tapetval blev ca 10 000 dyrare än vad som ingick.

Det jag mest kan rekommendera är att välja 240 höga skåp i köket...det blir bara så mycket snyggare....

Hej

Det går att få besöka hus som folk flyttat in i, när man bygger så kan man komma överens med LB-hus och säkerligen andra husföretag om att ha sitt hus som visningshus ett visst antal gånger. Dels öppna visningar men även med endast ett-två par...

Men det är en deal mellan husägare och LB-Hus

Kalasclas skrev:
Hej

Det går att få besöka hus som folk flyttat in i, när man bygger så kan man komma överens med LB-hus och säkerligen andra husföretag om att ha sitt hus som visningshus ett visst antal gånger. Dels öppna visningar men även med endast ett-två par...

Men det är en deal mellan husägare och LB-Hus
Därav mitt "aldrig"....

Värsåsvillan fixade två visningar efter varandra, bra service:-)
Och det va tur för det ena huset vi bara sneglat på innan blev vi helförtjusta i!!:-)

danielssons skrev:
Värsåsvillan fixade två visningar efter varandra, bra service:-)
Och det va tur för det ena huset vi bara sneglat på innan blev vi helförtjusta i!!:-)
T.o.m med där verkar LB-hus överlägsna då..vi fick se 5 husmodeller samtidigt (på samma gata) *ler* Men kul att ni hittar ett hus ni verkligen trivs med oavsett tillverkare....det är det överlägset viktigaste. Lycka till

Var o träffade säljaren för LB igår.
Och det blir INTE LBhus.
Jag fick ett väldigt dåligt intryck av säljaren som inte hade särskilt mycket kunskap om det han pratade om och han kändes minst sagt oseriös. Så vårt drömhus lägger vi inte i hans händer.

Visst är det viktigt med en bra och engagerad säljare...men när väl kontraktet och färg och tillvalsspecen är underskriven så är säljaren bortkopplad. Han kommer inte att ha något att göra med byggnationen av huset.

danielssons skrev:
Vad menar du med att de gör ett bra jobb???
Vad har du för erfarenhet av LBhus???
Jag jobbar som KA och har sällan några synpunkter på LB-hus projektering eller utförande. (vilket man inte kan säja om alla hustillverkare eller byggare)
Bra jobb=Du får det du har rätt att förvänta dig. Inga överraskningar och de tar hand om besiktningsanmärkningar och garantifel på ett seriöst sätt.

Det låter bra... LB är ju ett prisvärt hus, verkar det som, men jag fick inget större förtroende för säljaren och det får mej att tveka...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.