som jag sagt flera ggr,är du inte nöjd ge 17 i att betala.
alla husföreatg är mer hörsamma om dom inte får betalt.
och det gäller alla husföretag,byggare m,m oavsett fabrikat.

nybyggd skrev:
som jag sagt flera ggr,är du inte nöjd ge 17 i att betala.
alla husföreatg är mer hörsamma om dom inte får betalt.
och det gäller alla husföretag,byggare m,m oavsett fabrikat.
Nu är det ju inte riktigt så lätt. För att inte betala krävs att man har ordentligt torrt på fötterna. Annars går ärendet till inkasso med de framtida svårigheter det innebär. Att du inte anser att du fått valuta för pengarna innebär ju inte att en oberoende granskare anser samma sak...

jovisst är det lätt,inkasso kan du få.
men är fakturan stridig d,v,s ej accepterad så brukar det stanna där.
och flera husföretag drar inte saken vidare när dom vet dom felat.
så stå på er kära huskompisar.

Och om fakturan enligt t ex en besiktningsman är helt i sin ordning och du struntat i att betala. Vad händer då?...

jenfor skrev:
Och om fakturan enligt t ex en besiktningsman är helt i sin ordning och du struntat i att betala. Vad händer då?...
ta dit en egen besiktnings man,och visar det då på fel får husföretaget pröjsa.
eller ta dit tidningen,eller hota med det*L*

Måste inflika med att jag tycker att det är lite tråkigt att en så pass stor husfirma som LB-Hus AB inte följer ARN´s beslut. Högst oseriöst enligt min mening. Följ länken till Kristianstad bladet.
www.kristianstadsbladet.se

Mvh/
Byggkloss

Nu stod det väl iofs inget om att de inte följer nämdens beslut?

Jag tycker iofs att det är anmärkningsvärt att ett såpass stort företag skall behöva dras inför ARN för att rätta sig.

Kaka' skrev:
På LB-Hus hemsida skryter de om att deras hus tillverkas i torr och varm innomhusmiljö. Det hade dessvärre mindre betydelse i vårat fall när det spöregnade vid husresningen. De hade inte ens vett nog att täcka den del av taket som inte var igenbrädat vilket innebar att det var ett stort hål rakt in i huset medan regnet öste ner.

Vi hade betydligt fler problem med LB vilket gjorde att vi krävde att få ta del av kvalitetdokumentation och egenkontroll. Detta vill LB inte ge oss även fast de lovar det i kontraktet.
stå på er,dessa handlingar ska nui ha om dom är utlovade.
varför gör inte säljaren nåot för att hjälpa er då?

nybyggd skrev:
stå på er,dessa handlingar ska nui ha om dom är utlovade.
varför gör inte säljaren nåot för att hjälpa er då?
Säljaren som var " Årets bästa LB-Hus säljkontor 2007" har gott i konkurs och ska inte sälja LB-Hus mer. Mao så blev detta kontor LB-Hus sämsta kontor 2008.

Mvh/
Byggkloss

Byggkloss skrev:
Säljaren som var " Årets bästa LB-Hus säljkontor 2007" har gott i konkurs och ska inte sälja LB-Hus mer. Mao så blev detta kontor LB-Hus sämsta kontor 2008.

Mvh/
Byggkloss
Är det kanske Demco AB/Ralf Demserius du menar?

Byggkloss skrev:
Vill inte namnge någon, men följ gärna länken nedan så kan man se att Demco AB slog igen portarna 080813:(

[länk]
Japp, vi köpte också genom dem. Vi hade även avtalat visningsrabatt på 25.000 som jag antar att vi kan titta i stjärnorna efter nu. Fast vi slipper ju förståss visningen :)

det ligger lite i vad snailman säger,oftast klarar sig byggaren undan och husföretaget får skiten.
jag hade en sådan på båda mina hus åxå.
varför inte slänga ut en tråd om dessa hantverkare som borde ha varnings flagga.
t,e,x min rörmokare,hade dödstraff varit tillåtet i sverige,då jädrar hade jag skickat dit honom.

LB-hus varslar
2008-09-04

Hustillverkaren LB-hus varslar 48 anställda om uppsägning i Bromölla. Enligt företagsledningen beror varslen på en vikande orderingång och dystra framtidsprognoser för den svenska bostadsmarknaden.

NTT/lå

(woodnet.se)

bävern skrev:
LB-hus varslar
2008-09-04

Hustillverkaren LB-hus varslar 48 anställda om uppsägning i Bromölla. Enligt företagsledningen beror varslen på en vikande orderingång och dystra framtidsprognoser för den svenska bostadsmarknaden.

NTT/lå

(woodnet.se)
Samma sak gör just nu ett antal av de andra hustillverkarna också, en nedgång i branchen totalt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.