Efter att ha drömt om husbygge ett bra tag nu, och varit inne på olika husmodeller och -företag så är det nu Duvhöken som känns mest realistiskt. Banken har inte kommit med stående ovationer för våra andra förslag ;-).

Så nu undrar jag vad "den sanna" slutnotan på ett Duvhöken skulle kunna bli? Någon som byggt och kan svara? Vår tänkta tomt kostar 125 000:- och VA (eget) sisådär 150 000:-.

Vad har ni gjort för tillval (andra som byggt liknande hus kan förstås också svara!!!)? Sådär på rak arm kan jag säga att vi vill ha takkupa uppe, takfönster på toaletten uppe, en extra toalett nere där trappan ska bli (eftersom vi inte kommer att inreda övervåningen på ett bra tag) och ett extra sovrum nere i vardagsrummet (det som är streckat i katalogen).

Vad är det för kök som ingår? Jag har förstått att det är en budgetvariant av LB-hus vanliga. Kan man välja bort det? Eller rättare sagt sparar man något på att ta ett IKEA-kök istället?

Är det någon som vet vad det är för skillnad i pris mellan Duvhöken och Sparvhöken? D v s vad kostar möjligheten att i framtiden inteda övervåning?

Många frågor blev det! Självklart ska vi träffa säljaren men det är lite stiltje i Sverige just nu så det får nog vänta ett par veckor!

Vi skall bygga t Duvhöken. Grunden blev klar för en vecka sedan och huset kommer den 12/8. Vi klarar oss på de 150 ton som ingår som fyllnad till grunden. Vår produktionskostnadskalkyl är på 1.895.000.

Då ingår:

Tomt 200.000
VA 110.000
Reserv 90.000
Takkupa
Trappa
Kamin
Uppgraderat kök (andra luckor & f-höjd), Ballingslöv, Visst kan du välja bort detta.
DM/TM/TS
Fönster i gavelspetsar
Spröjs

Nyckelfärdigt. Men vi tänker göra ÖV själva ganska omgående, därför valde vi trappa upp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.