Nenneh: Jo de kan sätta spisen i ön, men det blir ju dyrare. De måste ju dra elen annorlunda och omdragning av fläktkanal samt frihängande fläktkåpa. Dessutom måste det tydligen enligt nya regler vara ho i ön om man har spisen där, så det blir ju ganska många ändringar och stora, vilket garanterat skulle medföra ändringskostnaden på 25k.

Hus_Tomten: Lycka till med erat Lyckan :)

Jag hörde om det med ho bredvid spisen. Låter bra iof men.. När vi väl bestämt oss för vilket eller vilka hus vi är mest intresserad av så får vi ta det med LB hus. Annars är det en planlösning vi gillar och letar efter liknande hus i samma prisklass. Förutom då att vi vill ha köksön.. :)

Nu har vi bestämt oss, det blir ett Classic 135, men förlängt 2,4 m som jag skrev om tidigare i tråden. Det blir inte öppen planlösning, utan separat kök och vardagsrum, det passar oss bäst (enligt säljaren väljer de flesta öppen).

Tulipa, hur ser köket ut efter att ni gör den förlängningen, blir det fler köksskåp? Hur mkt kostar det? Funderar lite på att förlänga 1,6 m.

Elmattes skrev:
Tulipa, hur ser köket ut efter att ni gör den förlängningen, blir det fler köksskåp? Hur mkt kostar det? Funderar lite på att förlänga 1,6 m.
Nej, det blir inte fler köksskåp, köket behåller vi i stort sett som på originalritningen, bara förskjuter det lite. Det blir nog ännu dyrare att förlänga om man går in och ändrar, kök, våtutrymmen, tvättstuga osv. Vi kommer att ha en klädkammare mellan köket och tvättstugan, med ingång från tvättstugan. Även en liten klädkammare i anslutning till entrén.

Jag kommer inte ihåg den exakta kostnaden, men jag har för mig att det hamnar på 215 000 kr.

Nu är det ett tag sedan det var någon aktivitet i den här tråden. Är det nån som har bestämt sig för att börja bygga Classic 135?

Vi bestämde oss i somras och idag har vi postat ansökan för bygglov. Kul att det går framåt! Mycket väntan annars...

Vi skrev kontrakt på ett NF Classic 135 med öppen planlösning i fredags. Kommer att byggas utanför Nättraby i Blekinge. Just nu väntar vi på nybyggnadskartan som kommer i början av nästa vecka sen blir det till att få in bygglovsansökan framåt slutet av veckan (vill ju gärna kunna flytta in strax innan semestern 2010 :-) Vi har fått besked om 32 veckors "leveranstid".

Tulipa: jag håller tummarna för att ni får en kort handläggningstid hos Plan & byggnadsnämnden :-) Har du förresten några tips/råd att tänka på när huset placeras ut på tomten?

mvh /M

Vi bygger i Alsike. Grunden gjuts i morgon och sen är det husleverans v.39. Allt har gått smidigt tycker vi, och LB-hus har hittills gjort oss nöjda.

V i väntar på bygglovet och har grovplanerat tomten..
Vi har skrivit på ett spegelvänt 135 med öppen planlösning och ett fristående dubbel garage
Det svåra nu är att välja färger på kakel och sånt ..

Någon av er som lyckats dra nytta av kampanjpriser eller rentav förhandlat till er några special-dealar som ger bra priser på tillval? Tänkte att det skulle kunna vara bra att känna till ;-)

Vi fick en induktionshäll på köpet när vi uppgraderade till det rostfria kökspaketet (värde ca. 11kkr).

Redigerat:
vi har inte fått nåt förutom kökskampanjen LB hade med ballingslöv upgraderade köket med 30000 betala 10000
hur förhandlade du för att få hällen ..??

Elmattes skrev:
vi har inte fått nåt förutom kökskampanjen LB hade med ballingslöv upgraderade köket med 30000 betala 10000
hur förhandlade du för att få hällen ..??
vad kostade erat hus från lb ??

Vi har också tagit del av kökskampanjen. Kändes som ett bra erbjudande.

Swebichon: vi har också fått besked om 32 veckor och joppas också kunna flytta in till nästa sommar. Vi vill placera garaget lite närmre tomtgräns än 4 meter, så vi måste ha ett grannutlåtande. Men granntomten är inte såld, så kommunen ska själva ta ställning. vi hoppas att det inte kommer ta extra tid. Man vill ju komma igång NU!
Vet inte hur jag ska råda om placering på tomten. Vi hade själva gott om tid att fundera på det där, hela semestern, så efter ett tag kändes det rätt helt enkelt...

Hej,

visserligen inget 135 vi ska bygga, utan ett 185 med öppna planlösningen och oinredd övervåning.
Vi skrev första papprena så vi precis hann med kökskampanjen, sen åkte ju Telgekampanjen med också. LB verkar vara lite hårda på att deala, dock inte sagt att någon inte lyckas.

Tips gärna om vad ni lyckats med... :)

Tyvärr så släpar vårt projekt redan, fick vänta drygt en månad på nybyggnadskartan från kommunen, sedan skulle LB rita och det ska vi kika igenom nu på måndag. Även detta tog mer tid än beräknat. Sen har vi en uppskattad tid på bygglovet på mellan 2 och 4 månader :eek: hur det nu kan ta så lång tid. Förhoppningsvis inflytt till sommaren men vi får nog börja acceptera att det inte håller.

Redigerat:
vårat kostade 1720000
i grund utförande sedan är det lite luddigare beroende på vilket kakel vi väljer en extra dörr i sovrummet ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.