Hoppas bilden funkar!
Lättbetongblock som brustit och trillat lös. Har skrapat och slagit bort allt löst runt om. Är som djupast ~5cm. Vad bör jag använda för att lägga igen detta? Hur går jag enklast till väga? Har endast gjutit med vanligt C-bruk förut när jag gjöt nytt runt rökröret.
så mina kunskaper är inte så goda inom juat detta.
tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lättbetongblock som brustit och trillat lös. Har skrapat och slagit bort allt löst runt om. Är som djupast ~5cm. Vad bör jag använda för att lägga igen detta? Hur går jag enklast till väga? Har endast gjutit med vanligt C-bruk förut när jag gjöt nytt runt rökröret.
så mina kunskaper är inte så goda inom juat detta.
tack på förhand!
Är det ett torrt och fint utrymme så funkar gipsputs bra.
Är det risk för fukt skulle jag använt tunnfogsbruk, t.ex. http://www.bauhaus.se/tunnfogsbruk-20kg-sack.html. Det går bra att lägga på även i väldigt tunna påslag (ser ut att vara ganska tunn puts som du har). Om man använder bara lite mer vatten än vad som står på påsen är det väldigt lätt att jobba med.
Lättbetong vill ha lågalkaliska bruk, så man brukar undvika de vanliga cementbruken.
Är det risk för fukt skulle jag använt tunnfogsbruk, t.ex. http://www.bauhaus.se/tunnfogsbruk-20kg-sack.html. Det går bra att lägga på även i väldigt tunna påslag (ser ut att vara ganska tunn puts som du har). Om man använder bara lite mer vatten än vad som står på påsen är det väldigt lätt att jobba med.
Lättbetong vill ha lågalkaliska bruk, så man brukar undvika de vanliga cementbruken.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Ja, vet inte vad du menar med "armeringstång". Framgår inte klart på bilderna heller.twester skrev:
Normalt är varken block i betonghålsten eller lättbetongblock armerade. Armeringen brukar man lägga i fogen på ca vart 4:e skift.
Det verkar som du har fuktproblem någonstans ifrån. Detta måste åtgärdas först annars åtkommer problemet och en nyputsad vägg blir inte långvarig.
Ser inte ut som ett nät utan bara en stång, pinne eller vad man vill kalla det
Ser ut att ligga i fogen ja!
Fuktproblemet är åtgärdat, förra ägaren hade inte sett till att leda bort regnvatten från taket. Men det är fixat och kontrollerat
Ser ut att ligga i fogen ja!
Fuktproblemet är åtgärdat, förra ägaren hade inte sett till att leda bort regnvatten från taket. Men det är fixat och kontrollerat