5 197 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Lättbetonghus
Nu ska vi se om jag fattat rätt angående vad fru lind mf skrev i "sten vs trä"
Om man bygger ett hus i lättbetong....tjocktjockt sådant...typ 45cm,behöver man då inte isolera huset med trä å grejjer på insidan??
Men då kan man ju inte tapetsera utan måste måla hela huset, eller har jag fattat fel igen??
Kan man göra huset helt i sten, alltså de yttre väggarna och inte isolera dom..å sen sätta trä i alla andra väggar. elller blir det konstigt..tänkte lite så man kan tapetsera...
eller ska man hålla sig till LB där med å måla väggarna? 8)
Om man bygger ett hus i lättbetong....tjocktjockt sådant...typ 45cm,behöver man då inte isolera huset med trä å grejjer på insidan??
Men då kan man ju inte tapetsera utan måste måla hela huset, eller har jag fattat fel igen??
Kan man göra huset helt i sten, alltså de yttre väggarna och inte isolera dom..å sen sätta trä i alla andra väggar. elller blir det konstigt..tänkte lite så man kan tapetsera...
eller ska man hålla sig till LB där med å måla väggarna? 8)
Klicka här för att svara