Nu ska vi se om jag fattat rätt angående vad fru lind mf skrev i "sten vs trä"

Om man bygger ett hus i lättbetong....tjocktjockt sådant...typ 45cm,behöver man då inte isolera huset med trä å grejjer på insidan??

Men då kan man ju inte tapetsera utan måste måla hela huset, eller har jag fattat fel igen??

Kan man göra huset helt i sten, alltså de yttre väggarna och inte isolera dom..å sen sätta trä i alla andra väggar. elller blir det konstigt..tänkte lite så man kan tapetsera...
eller ska man hålla sig till LB där med å måla väggarna? 8)
 
Om jag har fattat rätt så har du det. Man behöver inte isolera, men det kräver tjocka väggar.

Det går att tapetsera en lättbetingvägg. Dock kanske man bör putsa först.

Det var amatörens svar, nu ska vi se vad experterna säger. ;D
 
Du åh jag Niklas, Du åh jag...hehe

Lika novisa å har puckostämpel båda två ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.