Hej

Har precis installerat ny blandare och handfat i badrummet.
Har köpt en hafa blandare för högre handfat ochden är ansluten med flexslangar (stålomspunna) till vattenrören.
Problmet är att sedan jag installerade denna blandare så låter det väldigt mycket när man spolar vatten ur den. Gör man det på natten är risken att lillkillenvaknar och det vill man inte :-)
Någon som vet vad det kan bero på?

//Micke
 
Hej mickelingon
Du har förmodligen en av deras kinatillverkade blandare dem låter så. Det beror på att man inte satsar några kronor till vid tillverkningen ock då blir det så. Dessutom så skulle det inte förvåna mig om det står made in Italy på kartongen, men det är en annan fråga.
http://www.byggahus.se/forum/medlem/26484
 
Anledningen stavas HAFA. man får vad man betalar för...
 
Det var som f-n. Och jag som trodde de var bra. Brukar göra efterforskningar, men den här gången gick jag alltså bet.
När jag jämförde de olika fabrikaten tyckte jag de kostade ungefär lika mycket i mellansegmentet och gick på designen.
"Den som lever han lär"
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.