79 533 läst ·
114 svar
80k läst
114 svar
Låssmed installerar inte Yale Doorman (BG3000 bra?)
Har varit i kontakt med två låssmeder i Göteborg som omedelbart meddelar att de har slutat sälja Yale Doorman och säljer BG300 istället. De säger sig ha haft enorma kvalitetsproblem med Yale. Kunde inte riktigt hitta det så kategoriskt beskrivet här på forumet så undrar om någon kan intyga?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 585 inlägg
Jag killgissar på att de slutat för att de ringts ut XX gånger för att efterjustera redan installerade....Och det är det svårt att få betalt för.
Är det minsta fel på avstånd blad/karm pga årstiderna så fungerar inte låset. Vissa har aldrig några problem, vissa hela tiden.
Är det minsta fel på avstånd blad/karm pga årstiderna så fungerar inte låset. Vissa har aldrig några problem, vissa hela tiden.
Så är det. Yale verkar ha stora kvalitetsbrister som i samband med årstiderna ger oförutsägbara resultat. "Min" låssmed är också riktigt trött på Yale och deras långsamma/ickeexisterande kundsupport. Mitt Yale Doorman slår alltid ut låsgolven för långt och tjuter under perioder. Kan verkligen inte rekommendera.I InsidersUnited skrev:
Min gissning är att dom vill handla från sin egna grossist .. Copiax .
Kontaktade ytterligare en som åtminstone kunde sälja fast de rekommenderade inte den senaste L3 utan V2 istället.
Känns bra att ha en nyckel vid fel i elektroniken med. Frågan är om BG3000 är bra dock?
Man kan ju konstatera att Yale har haft en väldigt framgångsrik marknadsföring, bara dem man ser av.
Känns bra att ha en nyckel vid fel i elektroniken med. Frågan är om BG3000 är bra dock?
Man kan ju konstatera att Yale har haft en väldigt framgångsrik marknadsföring, bara dem man ser av.
Det är inte särskilt svårt att installera själv. Om du kommer få problem sen och behöva justera så är det ju bra ändå att du lärt dig hur man gör och kan justera själv istället för att vänta på nån låssmed som kanske dyker upp.
Om du inte känner att du vill lägga tid på det så får du ju ta det som låssmeden rekommenderar.
Om du inte känner att du vill lägga tid på det så får du ju ta det som låssmeden rekommenderar.
Installerade en Nimly touch pro i våras. Fungerar utmärkt, då finns möjlighet till både fingeravtryck och fysisk nyckel så den kan rekommenderasM mynameis skrev:Kontaktade ytterligare en som åtminstone kunde sälja fast de rekommenderade inte den senaste L3 utan V2 istället.
Ibland är det så att det som måste marknadsföras mest är det med mest problemM mynameis skrev:Kontaktade ytterligare en som åtminstone kunde sälja fast de rekommenderade inte den senaste L3 utan V2 istället.
Bra skit brukar nästan sälja sig själv.
Jag körde på BG3000 och har inte haft några problem än. Installera själv, behövde bara borra ett hål för strömkabeln och byta medbringare då den gamla var för kort. Passa med min gamla låskista.M mynameis skrev:Kontaktade ytterligare en som åtminstone kunde sälja fast de rekommenderade inte den senaste L3 utan V2 istället.
Men det som jag inte fatta när jag köpte det är att den gamla låskistan inte används till de elektroniska låset. Utan det är kolven till handtaget som används(handtaget på utsidan funkar ej när det är låst).
Så om man låser med vredet på insidan går det inte att låsa upp dörren utifrån annat än med nyckel.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Har monterat två yale och skulle aldrig köpa ett sånt som skrivits så funkar dom godtyckligt om det är bra väder
Har installerat 2 st Yale Doorman L3 på egen hand och är på sin höjd "normalhändig".
Funkar utmärkt både sommar och vinter. Inkl styrning via WiFi. Jag är nöjd.
Det var dock lite meck med installation. Finns utvecklingspotential i mjukvaran. Krävde lite tålamod vid uppdateringar i samband med installation.
Funkar utmärkt både sommar och vinter. Inkl styrning via WiFi. Jag är nöjd.
Det var dock lite meck med installation. Finns utvecklingspotential i mjukvaran. Krävde lite tålamod vid uppdateringar i samband med installation.