Finns med största sannolikhet inte :p, men är faktiskt något jag behöver. Jag har tre hundar varav en inte bara är begåvad med snabba ben (husky) utan även en problemlösningsförmåga och kan tänka i flera steg. Damen öppnar dörrar och har nu lärt sig hur kammarlåset fungerar. Tyvärr har hon under sina försök även låst mig ute ur det rummet när hon försökt ta sig ut (dock har jag en hasp på utsidan numera, så hon inte får upp dörren när jag inte är där då hon länsar skafferiet). Idag låst hon mig ute igen varpå jag fick forcera dörren för att ta mig in.
Så hur täcker man det lilla låsvredet på bästa sätt utan att det ser helt galet ut? Har ungefär ett sådant här, men dörren ifråga är från 1700-talet. Vill helst inte plocka bort låsvredet.

https://gysinge.blob.core.windows.net/productimages/largesize/3031_121__95559.jpg?v=2

Kommer ni någonsin hem till någon som låst fast fönsterhakarna med ståltråd, så är det med stor sannolikhet jag, den hunden har jag fått som straff för mina synder. :D
 
Men fortsätt med ståltråd, runt låsvredet och handtaget.
Kan gå göra en träkloss som spärrar vredet.

Protte
 
Jeg hadde også en hund som åpnet haspene på vinduene. Veldig skummelt en gang vi var på besøk i 4. etasje. Litt mindre farlig i 1. etasje, men det ble en tur til veterinæren for røntgen en dag. Lykke til med ståltråden. :)
 
prototypen skrev:
Men fortsätt med ståltråd, runt låsvredet och handtaget.
Kan gå göra en träkloss som spärrar vredet.

Protte
Ståltråd funkar inte eftersom handtaget (som också är ett vred) måste vara rörligt, men ska göra något temporärt med en del träbitar, men det hade ju varit trevligt med en snyggare lösning. Dörren behöver tack och lov totalrenoveras (agerat golv på vinden tidigare), så några extra hål hit och dit kommer inte göra någon skillnad.

Camlin skrev:
Jeg hadde også en hund som åpnet haspene på vinduene. Veldig skummelt en gang vi var på besøk i 4. etasje. Litt mindre farlig i 1. etasje, men det ble en tur til veterinæren for røntgen en dag. Lykke til med ståltråden. :)
Hahaha, ursäkta att jag skrattar, men damen ifråga har hoppat ut från 2,5 meters höjd för att dra till sjön och bada, så jag vet precis hur du har det. :D Men som den husky hon är så höll hon givetvis, de går ju inte direkt sönder för att det blåser.
 
Plåtbit som bockas så att den kan skruvas i träet ovanför och under låset?
Borde någon kunna fixa till av en spillbit om du ger mått.
 
  • Namnlös.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har inget kammarlås så jag fick fejka ett.
Jag använde röd tråd så den skulle synas, det behöver inte du.
 
  • image.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.