1 068 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Låsfunderingar
Hej!
Finns det någon här inne som har koll på låskistor och tillbehör till dem?
Jag har köpt en begagnad ytterdörr till min sommarstuga i vilken det sitter ett låshus men övriga delar saknas. Låshuset är ett Abloy LC100 och hur jag än googlar hittar jag ingen info om vilka tillbehör som passar.
Skulle t.ex. detta funka: https://www.byggmax.se/ytterdörrsat...-Ed4Vx3qQ9jnF6Ff04XTwxoCjIwQAvD_BwE#743=28916
Eller måste det vara någon specifik sats från Abloy?
Säkerhetsklass spelar ingen roll, kommer bli en uppgradering i vilket fall.
Allt gott!
Anna
Jag har köpt en begagnad ytterdörr till min sommarstuga i vilken det sitter ett låshus men övriga delar saknas. Låshuset är ett Abloy LC100 och hur jag än googlar hittar jag ingen info om vilka tillbehör som passar.
Skulle t.ex. detta funka: https://www.byggmax.se/ytterdörrsat...-Ed4Vx3qQ9jnF6Ff04XTwxoCjIwQAvD_BwE#743=28916
Allt gott!
Anna
Det är ovanligt med finska låshus i Sverige det som skiljer är skruvhålen för vred och cylinderring men det brukar fungera att vända cylinderringen så den sitter upp och ner.A anmateli skrev:Hej!
Skulle t.ex. detta funka: [länk]
Allt gott!
Anna
Jag minns inte vreden passar rakt av men det finns finska vred annars.
Tack, härligt med någon med koll! Ingen på byggvaruhusen jag har frågat har ens reagerat på att det är ett finskt låshus, utan bara sagt att det borde fungera med vad som helst. Dörren sitter faktiskt på en stuga på Åland, så då kanske jag inte ska bemöda mig att köpa något före jag åker över.1 123abc skrev:
På Åland får du nog rätt behör med en gång.A anmateli skrev:
Klicka här för att svara