9 492 läst ·
13 svar
9k läst
13 svar
Lasermottagare som fungerar med vanlig linjelaser?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Finns det någon lasermottagare som gör att man kan använda en vanlig linjelaser (i mitt fall en Dewalt087K) utomhus till mindre avstånd?
Vad jag förstår är de normalt konstruerade så att de behöver den roterande funktionen för att mäta exakt. Vad hände rom man sätter dit en konstant laserlinje? Det är inte mer än 5-7 m jag ska mäta.
Vad jag förstår är de normalt konstruerade så att de behöver den roterande funktionen för att mäta exakt. Vad hände rom man sätter dit en konstant laserlinje? Det är inte mer än 5-7 m jag ska mäta.
Medlem
· Halland
· 4 518 inlägg
Min Topcon LC-4X har det också, linjelasrar som stöder mottagare modulerar laserstrålen med en 10 kHz signal som mottagaren känner av. Vet inte om det är samma standard för alla märken.
/Anders
/Anders
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Fanns ju en mottagare till just min Dewalt-serie också. http://www.toolstop.co.uk/dewalt-de0892-digital-laser-detector-with-50m-range-p16605 En tusenlapp är ca 3-4 hyrdagar för en rotationslaser, det kanske det kan vara värt...
Någon som har erfarenheter om hur väl de funkar, dessa "konsumentprylar" som ligger i en helt annan prisklass i jämförelse med en 10x så dyr roterande proffspryl?
Någon som har erfarenheter om hur väl de funkar, dessa "konsumentprylar" som ligger i en helt annan prisklass i jämförelse med en 10x så dyr roterande proffspryl?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Nu får vi se, en Dewalt DE0892 är på väg hem till mig inför sommarens altan & uterumsprojekt.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Lånar tråden på ämnet.
På min PSL 180 kan man sätt spå pulse mode, inte synligt för ögat, linjen blir bara lite svagare.. Gör detta att den fungerar med "vanliga" mottagare?
På min PSL 180 kan man sätt spå pulse mode, inte synligt för ögat, linjen blir bara lite svagare.. Gör detta att den fungerar med "vanliga" mottagare?
Ok, tack för svar 
Klicka här för att svara