Hej,

Eftersom att barnen har en förmåga att glömma och tappa bort hemnycklar har jag installerat ett yale Doorman. Efter lite strul med att låsa upp (fick byta till justerbart bleck) har jag insett att jag inte litar 100% på detta lås, så skulle jag vilja kunna ha en ingång till via en av altandörrarna, som för tillfället endast kan låsas och öppnas inifrån.

Kan någon med hjälp av dessa bilder hjälp mig att välja ett lås där det går att öppna med nyckel från utsidan?

• Handtag och lås på altandörrens insida, med silverfärgad finish, delvis insyn till altanen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörr med silvrigt handtag och enkelt lås, sedd inifrån med önskemål om att installera ett lås som kan öppnas med nyckel utifrån.
    Skapa konto
  • Altandörr med närbild på låsbeslag och dörrhandtag, visar behov av externt låsbar lösning med nyckel.
    Skapa konto
Troligtvis är det förberett för låscylinder på utsidan men du måste lossa och kontrollera för att vara helt säker.
Det finns två olika handtag för utsidan i hoppe 350KL serien med lite olika utseende.
Det ena fästes en insida oval låscylinder (rokoko) med lång medbringare i handtaget med 2st cylinderskruv.
Det andra handtaget använder man en vanlig oval låscylinder med lång medbringare samt cylinderdistans och lämpliga fästskruv.
Enligt bilden ser det ut som du ska ha ett högersvängt handtag.

• Gilla
Grizlo
  • Laddar…
Tack. Får undersöka saken

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.