Det där är rent hittepå som uppkommit på Youtube.

• Wow
  • Haha
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, jo, säkert, även om skruvdragaren i och för sig inte riktigt känns som rätt maskin för en 145 mm hålsåg. Men nu skrev ju @Cheesen att den tappar bitshållaren.
Ibland är bästa verktyget det som är närmast...

M Muhrman skrev:
Det där är rent hittepå som uppkommit på Youtube.
Eehhh... Visst, belägg för det?

//Ronnie

• Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Eehhh... Visst, belägg för det?

//Ronnie
Tillverkarna skulle aldrig glömma att berätta om funktionen.
Det klicket uppstår när man öppnar låsfunktionen.
Videon från AvE beskriver det hela bra.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
richardtenggren
M Muhrman skrev:
Tillverkarna skulle aldrig glömma att berätta om funktionen.
Det klicket uppstår när man öppnar låsfunktionen.
Videon från AvE beskriver det hela bra.
Så Festool har gjort detta bara för att luras?
Närbild av en svart och grön Festool chuck för elverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
Rickard.
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Det är en annan sorts chuck.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
richardtenggren
Rickard. Rickard. skrev:
Det är en annan sorts chuck.
Det är en vanlig 1,5-13 mm chuck, jag råkar ha två stycken här hemma :)

• Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
Rickard.
Det är en vanlig 0-13 mm chuck, jag råkar ha två stycken här hemma :)
Jo visst men den om nånting visar väl tydligt att OM det fanns ett sätt att låsa chucken på så skulle tillverkaren tydligt visa upp det vilket ingen gör på dom som videon nämner.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
richardtenggren
Rickard. Rickard. skrev:
Jo visst men den om nånting visar väl tydligt att OM det fanns ett sätt att låsa chucken på så skulle tillverkaren tydligt visa upp det vilket ingen gör på dom som videon nämner.
Absolut känns ju logiskt, även om jag själv inte läst någon manual :p
Ser nu att jag postade bild på fel chuck, om man ska vara noggrann, var tvungen att kika :)

Min Dewalt beter sig inte på detta sätt med ett tydligt klick. Lär kolla på CXSn när jag hittar den med ;)

C
Rickard. Rickard. skrev:
Då är i och för sig Festool inte en av tillverkarna i videon. Festool nämner faktiskt funktionen på sin hemsida (verkar inte finnas någon manual för själva chucken dock).

Skärmdump som beskriver funktionerna hos en snabbchuck för borr- och skruvdragare, inklusive snabbfastspänning och skadefri drift.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
C cpalm skrev:
Då är i och för sig Festool inte en av tillverkarna i videon. Festool nämner faktiskt funktionen på sin hemsida (verkar inte finnas någon manual för själva chucken dock).

[bild]
Såg också det där, hade för mig jag sett en symbol på någon chuck och letade på bilden ovan. Men såg sedan att det var fel chuck när jag kollade på mina.

Letade också manual men hittade inget, stod inget i C18 manualen heller… :)

Rickard.
C cpalm skrev:

[bild]
Dom visar också funktionen tydligt på chucken, förstår inte riktigt om du försökte rätta eller säga mot mig med exakt samma poäng som jag hade?

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
C
Rickard. Rickard. skrev:
Dom visar också funktionen tydligt på chucken, förstår inte riktigt om du försökte rätta eller säga mot mig med exakt samma poäng som jag hade?
Jag håller varken med eller säger emot dig, jag noterar bara att Festool faktiskt skriver om funktionen i sin produktinformation. Uppfattade inte att det var exakt din poäng.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Min Dewalt beter sig inte på detta sätt med ett tydligt klick. Lär kolla på CXSn när jag hittar den med ;)
Jag har två DeWalt. Ena har funktionen, andra inte.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
[bild]
Men pilen pekar väl åt samma håll man spänner åt, inte bakåt för det magiska klicket?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.