5 572 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Läsa av Thermia Diplomat via datorn - ersättare till husdata
Hej,
vi planerar att sätta in bergvärme och det lutar åt att vi kommer att välja en Thermia Diplomat 8.
Samtidigt håller vi sakta på att installera hemautomation. Därför skulle jag gärna vilja kunna läsa ut driftdata från Thermian och behandla det i datorn.
- Jag vill inte använda Thermia online utan kunna behandla datan lokalt.
- Det fanns tidigare något som kallades husdata.se som sålde precis det, men de köptes upp av IVT och nu går det inte att köpa deras system längre.
Finns det någon som har lyckats koppla ihop värmepumpen med datorn?
Finns det någon som vet om det finns någon ritning/restlager av husdatas produkt som går att köpa?
Tack på förhand.
P
vi planerar att sätta in bergvärme och det lutar åt att vi kommer att välja en Thermia Diplomat 8.
Samtidigt håller vi sakta på att installera hemautomation. Därför skulle jag gärna vilja kunna läsa ut driftdata från Thermian och behandla det i datorn.
- Jag vill inte använda Thermia online utan kunna behandla datan lokalt.
- Det fanns tidigare något som kallades husdata.se som sålde precis det, men de köptes upp av IVT och nu går det inte att köpa deras system längre.
Finns det någon som har lyckats koppla ihop värmepumpen med datorn?
Finns det någon som vet om det finns någon ritning/restlager av husdatas produkt som går att köpa?
Tack på förhand.
P
Kolla Logger 2020 på www.energibutiken.se kan varmt rekommendera, det häftigaste är att man får en egen hemsida och kan kolla sina värden varsomhelst i världen, du behöver bara en dator och internet.
Klicka här för att svara