Hej!
Är det någon som erfarenhet att sätta in ett elektroniskt lås modell yale Home Classic? Jag är på att prova sätta in det själv men min man tvekar. Någon som vet eller har råd hur och om man bör göra det själv? Finns bra instruktioner på nätet och jag är inte helt tappad.☺️
Är det någon som erfarenhet att sätta in ett elektroniskt lås modell yale Home Classic? Jag är på att prova sätta in det själv men min man tvekar. Någon som vet eller har råd hur och om man bör göra det själv? Finns bra instruktioner på nätet och jag är inte helt tappad.☺️
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Hej! Tack för svar. Nu har jag fått dit låset. Men nu går det inte att stänga för handtaget på insidan följer inte med. Det är irriterande på filmerna då det inte framgår vilka pinnar nav ska använda i handtagen och varför d er baka vara 2 stycken. Jag fattar ingenting just nu. Nån som vet?1 123abc skrev:
Det ska vara rätt längd på fyrkantspinnanrna till handtaget för att det ska fungera.Kattuna99 skrev:
Om du har problem att stänga kontrollera att förreglingskolven (den lilla trekanten) är vänd åt rätt håll.
Har du testat låsets funktion me dörren på vid gavel (öppen dörr)? Det kallas låstest i manualen till det låset.
Jag tycker jag har testat allt. Kallt är det också nu. Jag och sonen har grejat med låset nu och det är just att nu provade vi bara med en pinne och då handtaget ok. Men piggarna som jag antar är själva låset rör sig inte. Skickar film. Jag börjar snart gråta så jäkla frustrerande. Men blir glad om jag klarar det.1 123abc skrev:Det ska vara rätt längd på fyrkantspinnanrna till handtaget för att det ska fungera.
Om du har problem att stänga kontrollera att förreglingskolven (den lilla trekanten) är vänd åt rätt håll.
Har du testat låsets funktion me dörren på vid gavel (öppen dörr)? Det kallas låstest i manualen till det låset.
Kattuna99 skrev:
Jag tycker jag har testat allt. Kallt är det också nu. Jag och sonen har grejat med låset nu och det är just att nu provade vi bara med en pinne och då handtaget ok. Men piggarna som jag antar är själva låset rör sig inte. Skickar film. Jag börjar snart gråta så jäkla frustrerande. Men blir glad om jag klarar det.
Börja med att ta ett djupt andetag och var nöjd med att du du redan gjort det grova arbetet och stress upp sig blir inget bra utav då är det bättre att ta en fika och lugna ner sig.
Förreglinskolven är felvänd i klippet så den måste vändas om du ska kunna stänga dörren.
Du måste utföra låstestet steg för steg innan du låser enligt instruktionen i manualen.
När du testar att låsa upp så den drar in regelkolven så håll kvar handtaget nere (släpp det inte) och känn efter om tryckesfallkolven fjädrar in.
Börja med att plocka ur låshuset och vänd förreglingskolven rätt så "skidbacken" blir in mot slutblecket.
Därefter genomförs ett låstest stegvis
Därefter ska nödöppningen testas så du kan nödutrymma samt öppna om något blir fel.
När allt fungerar ska du lära barn och familj hur nödöppningen fungerar, det ska inte finnas någon tvekan om funktionen i en nödsituation.
Förreglinskolven är felvänd i klippet så den måste vändas om du ska kunna stänga dörren.
Du måste utföra låstestet steg för steg innan du låser enligt instruktionen i manualen.
När du testar att låsa upp så den drar in regelkolven så håll kvar handtaget nere (släpp det inte) och känn efter om tryckesfallkolven fjädrar in.
Börja med att plocka ur låshuset och vänd förreglingskolven rätt så "skidbacken" blir in mot slutblecket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Därefter genomförs ett låstest stegvis
Logga in
Skapa konto
Därefter ska nödöppningen testas så du kan nödutrymma samt öppna om något blir fel.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När allt fungerar ska du lära barn och familj hur nödöppningen fungerar, det ska inte finnas någon tvekan om funktionen i en nödsituation.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden