Hej. En innerdörr har gått i "baklås". Först hängde handtaget lite någon dag, jag tänkte att jag fixar det till helgen. Då hängde handtaget helt, och går inte att öppna 😕 Hur jag än bär mig åt så kan jag inte få ut "regeln" =》dörren går inte att öppna. Har någon något tips? //tack@
Tack för tipset, skall prova.
Såg den här videon igår, kanske kan hjälpa ?
Låshus 414 är ett symetrisk låshus alltså har både den övre och den undre roddaren samma funktion fast åt motsatt håll.Pierre_göteborg skrev:
Om den undre roddaren inte fungerar så öppna med den övre.
Det går att trycka ur plastbiten om du vill använda ett trycke, dra inte in några skruvar då dom kan begränsa funktionen.
Se till att den undre roddaren står i rätt position. innan du öppnar genom att lyfta trycket i den övre roddaren.
Produkter som diskuteras: "Låshus 414"
Låshus 414 Assa
För både höger- och vänsterhängd dör
815 kr inkl moms
Läs mer
Tack. Provade utan att lyckas. Får nog såga upp skiten1 123abc skrev:Låshus 414 är ett symetrisk låshus alltså har både den övre och den undre roddaren samma funktion fast åt motsatt håll.
Om den undre roddaren inte fungerar så öppna med den övre.
Det går att trycka ur plastbiten om du vill använda ett trycke, dra inte in några skruvar då dom kan begränsa funktionen.
Se till att den undre roddaren står i rätt position. innan du öppnar genom att lyfta trycket i den övre roddaren.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden