Nu har vi äntligen bestämt oss för vilken dörr vi ska byta till. Det blir en Dooria Delsbo. I dörrpaketet ingår en låskista model Assa 2002. När jag tittade på Assas hemsida såg jag att man kan få samma låskista med två mikroswitchar i som är aktiva när man låst dörren respektive låst i borta säker läge. Jag tänkte att det kanske kunde vara trevligt med dessa switchar ur flera aspekter. En lampa i huset som talar om om man glömt låsa, hallbelysningen tänds när du låser upp borta trygg läget och släcker den samma när du låser det.

Idag har vi inget larm men funderar på att skaffa det. Är det smart att förbereda karm/dörr med några kontakter/switchar innan man monterar den? Det är ju lite lättare innan man monterat.
Vad skall man tänka på?
Vad skall man montera?
Vad kostar det?
Hur mycket extra kostar det att uppgradera Assa 2002 till en likadan men med switchar?

Många frågor blir det. Alla synpunkter erfarenheter välkomnas.

Endast fantasin och plånboken begränsar vad man kan använda mikrobrytarna till....

Jag rekomenderar INTE att montera materiel, i anslutning till dörren, som avslöjar att du har mikrobrytare i dörren. Eftersom klientelet som livnär sig på villainbrott ofta har goda kunskaper var mikrobrytarna är monterade(läs borrmall  :o).

Kanske är jag lite paranoid men 10år som låssmed sätter sina spår ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.