Jo larmet är på plats efter en del möda och besvär..:) Någon extra upphängningsanordning behövdes inte, man skruvar fast via bakstycket.

Carjoh. Perfekt. Då kom jag ett steg närmare att klicka på skickaknappen.

50bmg. Hur gick det för dig? Nått problem på vägen?

Nej inga bekymmer alls faktiskt. Jag var ju lite orolig att mina Sector-prylar inte skulle vara kompatibla med den nya UK-centralen men allt var kompatibelt helt utan problem. Installationen gick mycket lättare än vad jag trodde. Alla som har lite teknisk vana och tålamod borde kunna konfigurera och koppla in ett sådant här system på egen hand.

Med tanke på utstörningsrisken har jag valt att skydda den väl dolda centralen med trådad deckare och även valt trådad siren. Sirenen var riktigt billig men låter ändå väldigt högt!

GSM-modulen fungerar helt perfekt. Nu så här i början har jag valt att den per SMS ska rapportera alla händelser och det enda som konfunderar mig är att den en gång rapporterade utstörningsförsök. Det kan ju ha varit en tillfällighet men jag misstänker grannens radiokontrollerade garageport.

Allt som allt är jag iaf mycket nöjd med larmet. Har även programmerat det så att vi kan larma hela nedervåningen när vi ligger och sover på övervåningen och med en fjärr är det ju smidigt att larma av när man väl skakat ruset av sig och ska ner och koka kaffe :)

• Gilla
markusla
  • Laddar…
Underbart att höra. Jag har fått
all-go från sambon med här hemma. Plus att den varnar för utstörningsförsök. Jag kommer köra liknande ditt, några trådade enheter som inte "kan" störas ut. Som bevakar min dolda huvudenhet.
Tack för svaren. Återkommer i ärendet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.