cillan
L Linols skrev:
Tack för svar! Vi väntar på att installatören ska höra av sig, vi ska tipsa om det här. I morse larmade det fortfarande/igen, trycket nere på 0, men underligt nog värme i radiatorerna på undervåningen.
Lkpg Lkpg skrev:
Jag byggde en sommarstuga förra året och fick en Bosch 3800i installerad. I början larmade den ofta, speciellt när den skulle gå från semesterläge till vanligt läge. Lågt förångningstryck - 5666, 5667.

Jag hade teknikern här i våras som luftade och startade igång den igen, Bosch rekommenderade då att man inte skulle ändra temperatur utan köra på på samma hela tiden(!). Därefter gick den fram tills efter sommaren då vi hade ett längre strömavbrott. Teknikern var här och startade upp och sedan gick den några veckor på 19grader utan larm, När jag nyss ändrade till 21grader kom larmet igen och nu står den och lyser rött.

Jag börjar bli riktigt trött på denna.

Är det någon som vet om värmepumpen tar sig ur larmet själv? När den står och larmar verkar jag inte ha någon ventilation?
.
Jag har inte haft något 5667-larm sen mitt senaste inlägg...peppar, peppar
Det jag gjorde var att jag tvättade filtret i vatten och lite diskmedel. Innan jag fick dessa larm dammsög jag det bara, så som Bosch själva, på sina videos, visar att man ska göra. Ni kan ju alltid prova om det hjälper även för era larm

cillan cillan skrev:
Fått ett rött larm på min Bosch 3800ie EW frånluftsvärmepump. Det står att förångningstryck för lågt, larm Z1.
Någon här som vet vad det kan betyda och vad kan jag göra?
Vore jättetacksam för svar

Har ni fått ordning på pumpen. Får samma fel just nu.

Hej! Det visade sig att vi hade en jättebubbla av luft i ett rör ganska nära pumpen. De installerade en ventil där den var, sedan dess inga problem med pumpen och vi har värme i radiatorerna, bättre än på 20 år. Hoppas det löser sig för er.

• Gilla
Atom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.