Hej,
Nu har jag läst en hel del trådar om olika system men jag blir inte helt klok. Jag tänker mig ett system som har video och alarmsystem, gärna också med möjlighet för dörr-sensorer och brandvarnare. Kan absolut tänka mig prova på kina variant om priset är försvarbart.
Har inte tillgång till fasttelefon hemma.
Vad rekommenderar ni??
Tack för all hjälp.

B bivven skrev:
Hej,
Nu har jag läst en hel del trådar om olika system men jag blir inte helt klok. Jag tänker mig ett system som har video och alarmsystem, gärna också med möjlighet för dörr-sensorer och brandvarnare. Kan absolut tänka mig prova på kina variant om priset är försvarbart.
Vad rekommenderar ni??
Tack för all hjälp.
Ajax med några kameror.
Dock kan du bara se live video i Ajax app ännu. Så du får kolla lagrat mtrl genom kamerornas app (vilken beror på vad för kameror du väljer att köra)

Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Ajax med några kameror.
Dock kan du bara se live video i Ajax app ännu. Så du får kolla lagrat mtrl genom kamerornas app (vilken beror på vad för kameror du väljer att köra)
Innebär det att man med Ajax hemlarm kan stänga av kamerornas åtkomst till internet och istället låta Ajax-appen streama bilderna från kameran? Mao skulle man teoretiskt kunna köpa en kamera (med RTSP) från någon Kinesisk sida utan att behöva förlita sig på att deras app och deras molnlagring är säker?

Utgår från att alla kameror går att blocka internetaccess till (kör Google WiFi).

L Lund skrev:
Innebär det att man med Ajax hemlarm kan stänga av kamerornas åtkomst till internet och istället låta Ajax-appen streama bilderna från kameran? Mao skulle man teoretiskt kunna köpa en kamera (med RTSP) från någon Kinesisk sida utan att behöva förlita sig på att deras app och deras molnlagring är säker?

Utgår från att alla kameror går att blocka internetaccess till (kör Google WiFi).
Nej tyvärr inte
Den läser in vilken rtsp-ström som helst.
Rör mig inte med utomhuskamerorna, men med inomhus kör jag Ajax 230V-relä som bryter spänningen till kameran när man är hemma dvs avlarmat eller hemmatillkopplat.
Litar inte fullt ut även med säkra lösenord.
Visst om nån skulle glo på mig irrandes runt hemma i bara jesuspyjamas, men med fru o dotter känns det inte 100%

B bivven skrev:
Hej,
Vad rekommenderar ni??
Tack för all hjälp.
Brukar lösa det med ett trådbundet larm och en nvr med larmutgångar/ingångar. Har du dessutom ivs eller ngn annan kamera/nvr med analysfunktioner så kan man få ett väldigt väl fungerande system. Du kan även få kameror att påbörja inspelning vid händelser osv.

• Gilla
Plupp 170879
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.