Hej!

Har nyligen byggt ett nytt garage ca 40 meter från huset. det är 40KVM med 240cm i tak ungefär. Läget är trevligt men väldigt bra för tjuvar då det ligger lite avsides.

Sneglade först på olika kamera lösningar men hittade inget jag gillade och sedan snubblade jag över infernohome.se när jag även sneglade på larm.
Det är dyrt men verkar vara effektivt att få tjyvar på flykt. tydligen kör dom speciella toner som låter fördjävligt och får vissa att må illa.
Fördelar är att systemet inte är kopplat till någon nät och är ett mer "slutet" system vilket ger fördelen att det kan vara svårt att hacka sig in i det, sen slipper man månadskostnader och slipper vara beroende av olika serverlösningar och appar för att få det att fungera.
Nackdelen är att det kan vara svårt att veta vad som pågår, finns en sms tillsats så man får sms av den men då är priset uppe på 10000kr vilket känns lite väl häftigt MED månadskostnad.

Skulle vilja höra om lite alternativ till detta, helst billigare. Kanske höra hur ni gjort? Planka med spik i på golvet är en trevlig och billig lösning ;)

Garaget har ganska bra wifi sen jag monterade en AP utomhus, ej trådbundet nät, sen finns det givetvis el.

Larm eller kamera eller båda med push notiser kanske vore något? Helst utan månadskostnad.

Förra veckan var det hela 3 inbrott i området så jag vill gärna skydda garaget så gott det går. Har ett fönster som inte är förtäckt så eventuella tjyvar kan kika in och se det jag vill att dom ska se, alltså inget av värde men frågan är om det ens hjälper?

Saker som jag har som kan hjälpa är en synology 213j som kan använda sig av vissa ip kameror, antar att "dumma" kameror kan bli rätt smarta? Har även en smart hub från samsung som sköter lampor och alexa bor i köket och hjälper damen med olika saker och dubblerar som larm då hon lyssnar efter krossat glas och annat och sedan meddelar mig om det på telefonen vilket hon gör gratis.

Bild kan ni också få så ni vet vad ni jobbar med.
Tack på förhand!
Q9qhsti.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.