Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hallåja...

Har idag anställning på en elfirma och håller på att avverka mina lärlingstimmar. Kommer antagligen att ta anställning på en kylfirma som inte är ansluten till SEF och som inte direkt ufför elarbeten. Kan jag tillgodogöra mig inarbetade timmar om jag som inte SEFansluten ( vet ej vad de har, UNIONEN antagligen ) utför elarbeten som utlånad till en elfirma från kylfirman ?
Omständligt.... Jag blir alltså anställd på en kylfirma men är utlånad till en elfirma, räknas timmarna då ??

Jag har på gamla dar utbildat mig på Lernia och där pratades en del om denna frågeställning då diverse bemanningsföretag anställde en del personer och vi inte kunde få ett direkt svar på vad som gällde, detta var dock 7 månader sedan. Dessa pers var ju anställda på en icke elfirma men utförde elarbete åt en elfirma.

Så, någon som vet ?

Tacksam för svar // sagabob

Har kylfirman någon anställd med elbehörighet?

Finns inget företag som är anslutet till SEF. SEF är facket.
EIO, Elektriska installatörsorganisationen brukar elföretag vara anslutna till.

Jag ska inte säga säkert, men jag skulle inte tro det. Du måste nog vara anställd av en elfirma. (Såvida kylfirman inte har elbehörighet då, men nja.. frågan är hur mycket olika elarbeten du kommer få utföra).

Jag skulle nog tipsa om att ringa till ECY och höra så du kan vara helt säker.
http://www.ecy.com/larling/lokalalarlingshandlaggare.asp

//Patrik

Redigerat:
Jaja OK, men inte har avtal med SEF då....

Det skulle betyda att alla som jabbar som elektriker via tex manpower inte räknas.

Jag vill be att få påpeka att byggahus är ett forum flr konsumenter. Så tyvärr tycker jag att den här tråden är lite väl Off Topic för förumet. Jag stänger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.