"Bilar och andra fordon"... husvagn kanske räknas som släp? ;) hur som, testar att göra ett inlägg!

Var ute med en husvagn för andra gången (ingen erfarenhet i övrigt) och det blev helt enkelt inte varmt denna andra gång (el, ej gasol). Struntade lite i det då natten inte var så kall i övrigt, men vill lösa problemet.

Säljaren "bytte glykol förra året", det kanske han gjorde, men bilden på kärlet säger att det behövs påfyllning va? Hur gör jag det enklast? och, kan det vara läckage? allt ska vara testat förra året. hur ofta behöver man fylla på? Finns det något annat misstag jag kan ha gjort? tänkte också att jag missat att starta cirkulationspumpen, men det gör man ju, vad jag förstår, på översta knappen (12V/220V). Röda lampan lös under natten, det blev varmt endast vid gallret på centralvärmepannan, ingen annanstans.

Plastkärl för kylvätska i en husvagn, märkt med max och min-nivåer. Kärlet verkar behöva påfyllning enligt användarens observationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Centralvärmepanna i husvagn med inställningsknappar, manometer och etikett märkt Optimus-Alde AB Typ 2921.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Okej. Behållaren var gammal, finns glykol i. Då vet jag inte längre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.